Boktips for de små

Reklame | Goboken

Den lille nesa dypt nede i en bok, mens det bables høylytt og pekes i vilden sky.

Det er månedens høydepunkt, en hard pakke i postkassen, adressert til Vilde. Den eneste posten hun får, posten som hun setter så utrolig stor pris på. Enda er hun bare liten, men hun vet så godt hva denne ene pakken betyr. Med ivrige hender hjelper hun alltid til med å pakke ut. En ny bok, kanskje er det til og med to!

Jeg husker da tvillingene var små, da bestilte jeg “velkomstpakke til deg som er gravid” inne hos Goboken. Jeg elsket de månedlige bøken som kom i posten. For jeg hadde jo ikke peiling på hvilke bøker som var passende til barnas alder. Det samme nå. Enda så mye jeg heldigvis husker fra da tvillingene var små, er det like mye jeg har glemt. Som alle de koselige føle og ta på-bøkene, jeg tror Vilde sin favoritt er “Gårdsvenner”, eller den som heter “Skjegg og Bart”. Hun har til og med en bok hun kan fargelegge med vann.

Det jeg liker så godt med Goboken. Det kommer hele tiden bøker som treffer så godt. Denne gangen har jeg mottatt de alle, men jeg husker med tvillingene at jeg ikke tok i mot bøker hver måned. Jeg liker at man har valget, for selv om du i Goboken melder deg inn i ett abonnement så er det ingen bindingstid, og du varsles før bøkene sendes, slik at du kan avbestille om det er en levering du ikke ønsker. Ny bokpakke sendes en gang i måneden, men om du vil ha hver andre måned i stedet er det helt opp til deg.

Om boken er opp ned eller riktig vei, hvilken rolle spiller vel det? Det er nesten som om boken er en helt ny en. 

Bøkene er fantastiske det kan jeg love. Noen ganger sparer jeg en pakke hvis jeg vet vi skal avgårde i nærmeste framtid, en splitter ny bok på en restaurant eller en lang biltur er det lite som slår. Da kan både denne mammaen, pappaen og minstejenta kose seg på tur.

Men også her hjemme leses det mye i bøker, og det fascinerer meg hvor mye hun forteller mens hun blar og peker, selv om det enda er på et bablespråk. Mon tro hva det er hun egentlig sier. Men en ting forstår jeg og det er når hun blar over til sauen med den myke ullen, da synger hun: «Bææ Bææ, Lille laa!!» Så at hun forstår mer enn jeg noen ganger tror, det er det ingen tvil om.

Veldig ofte får jeg spørsmål om hvilke bøker barna mine har, og hvor de er i fra, så da vet du hvor:

Goboken er mitt svar!

Da slipper jeg å lete blant de tusener av bøker, men i stede bruke tiden på lese fra høyt fra sofakroken.

Lurer du på hvordan du selv kan få et fantastisk godt abonnement, klikker du HER og velger den pakken som passer for deg og ditt barn enten du er gravid, eller om barnet har rukket å fylle 3 år.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg