Baderommene tar form

 

HOLDT PÅ Å SAFE, FRAMFOR Å VELGE DET JEG LIKTE 

Like før jul fikk jeg besøk av ei venninne som også er interiør arkitekt. Jeg trengte hjelp til bad, og det sårt! For meg har badene uten tvil vært det aller vanskeligste. Det er de dyreste rommene, og de rommene det er vanskeligst å gjøre endringer på senere.

Jeg har gått fram og tilbake, lyst eller mørkt, flis eller malt. Det er ufattelig mange valg å ta, og jeg endte faktisk opp med å kjøre noe midt i mellom. En bad som verken var lyst eller mørkt – det føltes tryggest ut.

GOD HJELP FRA ET PROFESJONELT ØYE

Marthine (interiør arkitekt) hjalp meg heldigvis med å se hva jeg faktisk tiltrekkes av. Det gjorde hun så enkelt at hun viste meg to bad, et lyst og et med mørke flis. Jeg var jo ikke i tvil, de mørke badet sang til meg. Som hun sa: “Du vil få et veldig fint bad om du går for de lyse flisene, men med de mørke flisene vil det hvite badekaret og og vaskene poppe fram i rommet!” Det er jo også noe med at det mørke gir meg assosiasjoner til et deilig spa, og det er akkurat den følelsen jeg er på let etter.

En annen viktig ting som Marthine sa til meg da jeg lurte på om jeg skulle flislegge noen vegger, men ha andre vegger i malte flater, poengterte hun noe jeg selv aldri hadde tenkt på. Badet vårt har veldig mange vinker, som i seg selv skaper et moment, så å bruke en masse ulike materialer kan virke mer rotete enn harmonisk.

Da jeg så vidt ymtet innom at jeg hadde lurt litt på å ta inn litt historiske gamle planker på badet, ble det hallelujastemning, og jeg er så glad for denne hjelpen jeg har fått. Nå er jeg helt trygg i meg selv på hvordan badet til slutt skal se ut. Det blir nisje og badekar og hyller i historisk treverk med lys her og der, og det blir treflis i dusjen og mørke stilige fliser, sammen med hvit porselen og krom detaljer.

FLISVALG

Neste steg ble derfor å finne de rette flisene. Jeg var blitt anbefalt å gå til Bella, midt i Tønsberg sentrum. Der kom jeg inn til de to mest inspirerende og energiske kvinnene jeg har møtt på lenge. Jeg som ikke trodde at min interesse lå i stein, innså nå at nettopp stein hadde overtatt all min hjernekapasitet. Da jeg forlot butikken over 2 timer senere lå det fliser over alt etter meg og jeg omtrent hoppet bortover gata, fordi jeg ENDELIG følte at badene faktisk skulle falle på plass til slutt.

La meg presentere inspirasjonsbilder til hovedbadet vårt. Bildene har jeg hentet ut fra bella.no og Grohe.no

 

LILLEDOEN 

På lilledoen blir det tre malte vegger, og flis på gulv og veggen bak toalett og servant. Dette badet har jeg også lenge lurt på hvordan fliser jeg skulle velge. Helt til jeg falt pladask for den ene utstillingen inne hos Bella.


Se denne utstillingen i butikken 😀 Bildet er fra Instagram kontoen @bella_tonsberg

Det blir jo ikke et så kult badekar inne på lilledoen vår, da kunne vi ikke hatt noe annet, men jeg tror disse flisene kommer til å stå i god stil sammen med de litt rustikke og hjemmelagde baderomsmøblene jeg har laget. Gjett om jeg gleder meg!

 

– Følg meg på Facebook HER – Instagram HER – Snapchat: stinetuss –

5 kommentarer
    1. Å, så kult det blir! Jeg gleder meg til å se de ferdige resultatene 😍 Vi er i gang med planlegging av nytt hus, og jeg finner mye god inspirasjon fra deg! 😁

      1. Jeg henger meg på, lurer også på hvilket program du bruker til å tegne alt? For en utrolig inspirerende blogg og inspirasjon til nytt hus 🤩

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg