Året som har gått nedfelt på blanke ark

Reklame | fotoknudsen

Sjeldent så populær som når.. 

Det å lage årbok med alle de fineste minnene tar både tid og tålmodighet, men det er sjeldent ensomt, for alltid er det noen som kommer og titter over skulderen min eller setter seg på fanget når de med sidesynet ser et bildet de vil ta en nærmere titt på. Jeg kan ikke tenke meg noe som er hyggeligere enn det – å se igjennom bilder med gjengen min altså. 

Det har derfor blitt en tradisjon for meg å lage årbok for året som har gått, og med det vil jeg gjerne få dele noen tips, eller kanskje bare gi deg ett lite dytt i rumpa. Selv har jeg lett for å tenke: “Til neste uke kanskje” også blir det aldri noe av. Nå er det et nytt år, så jeg synes ditt viktigste nyttårsforsett bør være å lage en årbok med alle de beste bildene fra året 2019. Det kommer til å være den beste investering i tid og penger du kommer til å gjøre i år.

Bruker du i tillegg rabattkoden: TVILLING45 hos fotoknudsen -Får du 45% på kjøp av fotobøker fram til midnatt 29.januar. Det er grunn god nok til å få ut fingeren og samle bildene i en bok med en gang 

Ofte stile fotobok-spørsmål 

Veldig ofte får jeg spørsmål om fotobøkene jeg lager. Derfor har jeg laget en liten film (se i bunn av innlegget) som viser litt av hvordan jeg går fram når jeg lager fotobøker. Her følger svar på de spørsmålene jeg får stilt aller oftest:

Hvilke format lager du bøkene i? 

Jeg lager bøkene mine i størrelse Large, liggende format

Hvordan sider og ark bruker du?

Jeg oppgraderer alltid til Layflat innbinding og glansede sider. Dette gjør boken litt dyrere, men jeg synes det er verdt de kronene. Layflat velger fordi det er penere og jeg kan plassere et bilde midt i skjøten uten at bildet havner nedi bretten av boka. Glanset ark velger jeg fordi jeg synes det er pent, men også fordi det er mye mer varig med 3 sett barnehender som stadig blar i bøkene. Siden sidene er glatte, kan de tørkes over med en lett fuktig klut om det blir gris.

Lager du fotobøkene på PC eller i mobilappen, og lager du bøkene i nettbasert- eller nedlastbart fotobokprogram? 

Jeg lager alltid bøkene på dataen, og laster da opp bilder fra mobilen som jeg ønsker å ha i fotoboken til PC før jeg setter i gang. Jeg lager dessuten alltid bøkene i nedlastbart fotobokprogram til fotoknudsen, dette er fordi jeg da slipper å laste opp bildene jeg skal bruke til nettsiden. Da ligger fotobokprogrammet lagret på dataen, og jeg kan enkelt navigere meg rundt i filene mine (se video).

Hvordan endre på bildene og teksten? 

I data appen er dette utrolig enkelt, det er bare å dra bildene rundt, øke eller minske de i størrelse, og det samme med tekst. (se video)

Så hvis du lenge har tenkt at du burde og skulle hatt laget album av alle bildene du har lagret litt her og litt der, så kom igjen! Nå har du alle gode grunner til å sette i gang 🙂

– Gå til fotoknudsen.no –  og husk rabattkoden TVILLING45 for å få en svært fin pris på fotoboken din 

Fotobøkene er de mest verdifulle vi har i hus. Minnene blir forsterket og bevart, dette spesielt hos barna som, enda de er små, klarer å huske 3 og 4 år tilbake i tid fordi bildene stadig minner de på opplevelsen. For meg er det også en stor trygghet at jeg når som helst kan bestille opp en ny bok om en av de skulle blitt ødelagt på et vis. Når fotoboka er laget lagrer jeg den i en sky og på en ekstern harddisk, denne kan jeg når som helt hente opp i fotoknudsen og bestille på ny. På den måten sikrer jeg meg om at jeg aldri kommer til å miste de viktigste bildene våre.

Slik lager jeg fotobok 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg