Åpen stue-kjøkken løsning

Jeg kjenner at jeg befinner meg i “flytte inn” fasen, om det i det hele tatt kan kalles en fase.

Stadig kjøper jeg noe nytt som får plass i hjemmet og fyller opp de mange tomme flatene. Vi har flyttet fra 90 kvadrat til 250 kvadrat – og det er vilt hvor mye mer som trengs for å få det hjemmekoselig.

Jeg tenkte spesielt over dette i går da jeg kjøpte et helt tre til å ha i stuen bare for å fylle opp litt plass, mens jeg i det gamle huset ikke hadde plass halvparten av pynten.

Rommet jeg befinner meg mest i, og som jeg føler er mest “ferdig” innredet er stue/kjøkkken delen av huset. Vi mangler fremdeles lokk over ventilene i taket, men det er vel også det eneste som er uferdig her.

Peisen fyres det i konstant, og jeg elsker å lage mat på vårt nye kjøkken og samles rundt spisebordet i sentrum av rommet.

Her har dere en bildeoppdatering på hvordan vi har fått det.

Alle innlegg fra husprosessen finner du HER 

26 kommentarer
    1. Helt nydelig! Imponert over alt dere har fått til, og ikke minst på relativt kort tid. Inspirerende! Kan jeg spørre hvor barstolene til kjøkkenbenken er fra? Har lett etter akkurat sånne til vårt kjøkken☺️

    2. Så fint dere har fått det! Imponerende at dere har gjort alt selv. Kan jeg spørre hvor langt huset er? Lengden fra stueveggen til kjøkkenveggen.

    3. Det er virkelig råflott 😃 helt nydelig 🙂, dere er utrolig flinke. Har dere gjort noe mer på jentene sine rom siden sist oppdatering? Det hadde vært kjekt å få se 😉. Trives jentene i det nye huset, med helt egne rom? 🙂

    4. Så utrolig fint!😍😍 Kan jeg spørre hvor du har kjøpt lysfatene på både stue- og spisebordet? Er på jakt etter lignende 🌟

    5. Kan jeg spørre hvor stor selve kjøkkenet er og hvor stor selve stuen er ?

      Du skrev 14 meter totalt . Men spennende å høre hvor store hvert av 3 ” rommene ” er .

    6. Veldig delikat hus, ønsker å vite fargene du har benyttet i de forskjellige rom. Sitter med fargekart fra Jotun da jeg må bestemme meg for farger i nytt hus som er ferdig til sommeren. Veldig takknemlig om du kan oppgi farger i huset . Mvh Kari Marie Killi

    7. Hei 🙂

      Lurer på hvor dere har kjøpt kjøkkenet fra? Hvilken leverandør?
      Nydelige detaljer i hele huset. veldig inspirerende!

      De gardinene på soverommet, hvor har du kjøpt de?

      Ha en fin påske 🙂

      1. Vi har IKEA kjøkken, veldig genialt om man tenker å gjøre alt selv, og i tillegg lage løsninger som ikke er helt standar 🙂
        Gardinene på soverommet har jeg kjøpt på Princess 🙂

    8. Veldig fint🤩👍
      Har fargen sober på stua selv, og lurer på hva gardinene heter/hvor de er kjøpt? Og skinnene?😊

    9. Hei!

      Hvor mange meter er det fra tv vegg til vegg på motsatt side; altså hvor stor er sofakroken deres? 😊 Holder på å planlegge stue her nemlig, og det ser ut som en fin størrelse.

    10. Hei. Fantastisk hjem du har.
      Hvilken farge har du på stuen?
      Jeg vil gjerne ha samme farge til min stue:)

      Håper å høre fra det.

      Espen

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg