Aldri før har bilder betydd så mye

Reklame | fotoknudsen

Det fineste jeg vet er fotobøker, det aller fineste jeg vet er når barna sitter å blar i dem 

Jeg vil takke fotoknudsen for at jeg nok en gang har fått en rabattkode å dele med dere

Rabattkoden: TVILLING19 gir hele 40 % rabatt på alle produkter fra fotoknudsen.no. Rabattkoden er gyldig fra og med i dag, 5. september og til og med 24. september

Aldri før har jeg forstått hvor stor verdi ett enkelt bilde kan ha

Dagene mine er helt surrealistiske, jeg svinger ut og inn av fire ulike verdener fra den ene timen til den andre.

I den ene verden befinner jeg meg her inne og fokuserer på alt det gode i livet mitt, alt virker egentlig helt perfekt.

I den andre verden er jeg nødt til å være en fungerende mamma, jeg gjør det sånn halvveis bra.

I den tredje verden befinner jeg meg dypt inne i en lydbok, for så fort jeg blir alene med tankene trenger jeg et sted å rømmer til. Det er så mye enklere å leve seg inn i rollen som en tøff politiagent.

I den fjerde verden befinner jeg meg på sykehuset, time inn og time ut, hver eneste dag, jeg holder hånden til pappa og prøver å være sterk fordi han har det så mye verre enn meg.

Etter at pappa ble akutt og alvorlig syk sist lørdag har jeg daglig leitet fram bilder av han, for i denne tunge tiden trenger jeg å minne meg selv på alt det fine, bildene bringer fram så mye mer enn bare et minne, det er som om jeg kan høre han le og snakke, som om jeg kan se han ta et dansesteg helt uten grunn, som om jeg kan lukte at han er i rommet. Så stiller jeg meg det dumme spørsmålet: Hvorfor har jeg ikke tatt flere bilder!!?

 

For to år siden kortsluttet dataen min og jeg mistet alle feriebildene fra sommeren 2017
– Det syke er at jeg sist uke fikk tilbake en god del av de viktigste bildene.

Jeg hadde nemlig helt glemt fotoboken jeg laget til mamma og hennes mann for to år siden. Boken med alle minnene fra sommerferien vår i Danmark. Det var mamma og Lars som hadde tatt oss med på tur, min søsters og min familie. Etter turen laget jeg derfor en fotobok, for ingenting er vel koseligere å få.
Det samme året krasjet macen, og alle bildene gikk med i dragsuget…

Da jeg for et par uker siden laget fotobok med alle sommerminnene fra i år, snublet jeg over fotoboka med de tapte bildene, jeg hadde rett og slett helt glemt at boka lå lagret. Jeg ble helt skjelven da jeg la den gamle boka inn i en ny bestilling sammen med årets sommerferiebok.

Fotobok som en back up på bildene

Når jeg lager fotobøker lager jeg de alltid i fotoknudsen appen som jeg har lastet ned til dataen. I det jeg lagrer boka, lagres den på dataen min,  og i en sky slik at om dataen skal krasje eller i verste fall, huset brenne ned med alt av minner i, så har jeg muligheten til å bestille opp alle fotobøkene på nytt slik at bildene ikke går tapt.
Jeg vet også at om du lager fotoboken på nettsiden til fotoknudsen i stedet for i appen, så lagres boka i nettprofilen din til evig tid, slik at du når som helst kan bestille den opp på ny.

Lag bøker ofte, så blir det mindre jobb

Jeg prøver å lage fotobøker jevnlig, for jeg liker ikke når alle de fine bildene blir glemt langt bak i arkivet på mobilen og dataen. Etter sommerferiene har jeg fort tusen nye bilder i arkivet, og siden jeg i tillegg liker å skrive tekster i bøkene lager jeg ofte fotobøker fra ferier mens de enda er friskt i minnet slik at jeg kan skrive tekster underveis mens jeg enda husker stedsnavn og de små øyeblikkene.

Å lage fotobøker er uten tvil den beste investeringen jeg gjør hvert år. Bøkene blir ofte bladd i her hjemme, og det er aller fineste er at barna klarer å huske mye bedre tilbake i tid ved hjelp av bildene som stadig minner de på ulike turer.

Det er super enkelt å få det til, og alle bildene du har kan brukes, enten det er snapchatbilder eller kamerabilder. Så hvis jeg kan gi deg ett tips, så må det være: Sett deg ned nå og lag fotobok med alle sommerens beste bilder! Med 40% rabatt er det en sinnsykt god investering. Husk bare å bruke koden:

Rabattkoden: TVILLING19 gir hele 40 % rabatt på alle produkter fra fotoknudsen.no. Rabattkoden er gyldig fra og med i dag, 5. september og til og med 24. september


Følg meg på Facebook HER – Instagram HER – Snapchat: stinetuss –

4 kommentarer
    1. et spørsmål om noe helt annet, har dere satt på den rosa i håret hos frisøren ? vi satte på en på Tusenfryd, men den datt ut nylig.

    2. Så kjekt! Jeg lager mye fotobøker selv, men har mistet helt fantasien med hvordan jeg kan gjør sidene fine… bruker ofte bare ta mest mulig bilder og sidene blir så kjedelig… Kan du gi noen tips til hvordan noen sider kan se ut ? Med bilder og diverse
      Elsker å lage fotobøker!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg