Air Fryer – En kjøkkenrevolusjon ?

Reklame | Cosori

I dag tenkte jeg å skrive et lite innlegg igjen 🙂 Blir ikke så ofte mer, for som du sikkert kjenner selv så ser du mer på Instagram og kanskje TikTok enn du gjør på blogg. Jeg liker veldig godt å jobbe med Instagram, men noen ganger er det fint å kunne ha muligheten til å skrive litt mer. Det kan være alt i fra fliser i hagen til sparkling av vegger, søm og mat. For det er ting jeg ofte får spørsmål rundt, og da er det så kjekt å kunne sende en link med all informasjonen jeg har skrevet.

Så i dag skal jeg skrive et innlegg om Air Fryer. Hvorfor? Nja, fordi jeg selv har lett på andres blogger om denne meget populære kjøkkenmaskinen.
Det startet for meg som med mange andre, jeg ble influencet på Instagram. Jepp. Jeg ble så sykt nysgjerrig på Air Fryer som så mange viste fram, at jeg bet på.

Rabattkode: stine15 gir 15% rabatt på Cosori AirFryer – Du finner lenke her 

Nå har jeg hatt Cosori AirFryer i tre uker, og da jeg fikk den gikk jeg også inn for å bli kjent med den, så allerede har jeg fått testet ut en hel del.

Hva er en Air Fryer? 
Jeg tror vi begynner her, for mange vet sikkert at det er en kjøkkenmaskin som friterer maten med luft. Altså er det er sunnere måte å tilberede mat på enn å koke den i olje, for ikke å snakke om enklere med tanke på håndteringen av oljen i etterkant. Men AirFryer er også mye mer enn det.
Den virker på samme måte som varmluft i stekeovnen, men samtidig ikke. For luften i en Air Fryer sirkulerer mye kraftigere, som betyr at tilberedningstiden er langt kortere. Det at varmluften sirkulerer så kraftig gjør også at ingrediensene får en langt mer sprø stekeoverflate.

Når trenger jeg en Air Fryer? 
Dette er et spørsmål jeg har fått flere ganger, for det er sant at all den maten du kan tilberede i en AirFryer kan du også tilberede i en stekeovn, eller kjele. Men hvis du har én stekeovn, er en AirFryer helt genialt å ha i tillegg. Det blir som å ha to stekeovner på kjøkkenet, noe i alle fall jeg er helt avhenging av å ha.
Jeg vil også strekke meg så langt som å si at som alle travle barnefamilier vil elske å ha en AirFryer i hus.

Ta i dag som et eksempel, vi hadde fire barn hjemme og måtte lage en middag som tok kort tid på grunn av fritidsaktiviteter. Jeg smalt en pakke frossene fiskeklubber i Consori Air Fryer, og etter 12 minuttet var middagen servert, i mellomtiden skar jeg opp tilbehøret: mango, avokado, agurk, sukkererter, salat. Det går altså så utrolig mye kjappere enn å forvarme en stor stekeovn, og steke maten i den. Dessuten blir fisken så mye bedre, fordi trekket rundt får en helt annen dimensjon av sprøhet.

Min store favoritt om dagen er ferdigelagde vårruller i Airfryer. Min gode gud!! De blir så sinnsykt gode i den, og det hele er gjort på 8 minutter. Perfekt lunsj.
Men også fries, søtpotet fries, kylling, toast og tining av bakvarer er ting jeg har brukt AirFryeren til og blitt overbevist om at dette produktet hører hjemme på kjøkkenbenken.

Du kan lese mer om Cosori her 

3 kommentarer
    1. Jeg har også et slikt apparat og er veldig fornøyd med det – men du har vel ikke tilberedt nudlene med rakett i frityrkokeren? 😋

    2. Heeeei<33
      Nydelig nydelig jente du er!!!
      Nydelig blogg du skriver+bilder!
      Jeg er glad i deg masse masse!!

      Vil du være venn med meg,.så
      Er nr 98868739.

      Jeg er fest babe,og ekte langhåret babe,

      Vennelig hilsen
      Marte alseen,

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg