8 måneder og allerede: det var en gang !

Det var en gang den lille jenta mi sov hele natten. Hun var vakker som en engel og sov like hardt som en stein.

Hun var av det slaget hvor jeg som mamma måtte late som om hun innimellom var litt slitsom, i frykt for å bli angrepet eller i alle fall blikket stygt av andre mødre med synlige blålilla poser under øynene.
Hun sov seg regelrett igjennom sitt første halve år. Ikke eldre enn en måned gammel var hun da hun startet å sove fra siste amming klokken 23 til 7-8 om morgen, helt uten oppvåkning.  Ekkelt? Jeg vet 😁

Det var så klart litt for godt til å være sant..

Den dagen første skje med grøt gikk inn i det lille gapet på den da seks måneder gamle solskinnsbolla snudde det. Plutselig trengte den lille mat hver eneste natt, to ganger til og med i mellom 00:00 – og 07:00.

I dag feirer vi 8 måneder, og nattammingen når stadig nye høyder. Hahah. Jeg trudde det skulle være omvendt, at den dagen barna begynner med fast føde så sover de også bedre om nettene og er lengre mette. Slik fungerer det visst ikke her, så mens en etter en i barselgruppen ser freshere og freshere ut i takt med at barna har begynt å sove, går jeg i motsatt retning og har opparbeidet med noe som kan se mistenkelig ut som gedigne blåveiser rundt begge øya.

Men et stort og litt sjelvet HIPP HIPP HURRA har jeg ropt i dag til min bitte lille baby som brått har blitt ÅTTE måneder i dag!

4 kommentarer
    1. Akkurat sånn var dattera mi også! Begynte med hyppig oppvåkning og nattamming ved 7 mnd. Etterhvert begynte hun å være våken 3-5 timer i strekk hver eneste natt mellom kl 24-05 og sove 15 min x 2 på dagtid 🙊😅 dette bedret seg ikke før hun begynte å barnehagen når hun var 13 mnd.. Håper det går fortere over hos dere 😉👍
      Gratulerer med 8 mnd dagen 🎈

    2. Min lille jente er en uke yngre enn din, og vi har en helt lik historie 😅 «Godt» å høre at det er flere, og så får vi håpe det snur snart 🤞🏼😍

    3. Det er ikke magen som er vond og melk som lindrer/gir trøst? Evt noen matallergier som gjør at hun våkner om natten? Verdt å ha i bakhodet hvertfall 🙂

      Lykke til!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg