75 plagg sydd og fotoshoot unnagjort

Jeg prøvde å skrive dette innlegget i går, men innså ganske raskt at øynene gikk i kryss. I dag føles det som om hodet er i ferd med å eksplodere, så jeg skal legge meg nå, om ikke så lenge, jeg må bare litt sånn og så litt slik, og såå skal jeg sove.
Det blir slik, når jobben krever flere timer enn de man har til rådighet – da fungerer natten best, helt uten avbrytelser av en – to – tre barn, selv ikke mannen forstyrrer på den tiden av døgnet. I lengen blir det så klart slitsomt, siden en – to – tre barn er klare for å starte dagen på ny klokken 7 neste morgen, og spesielt slitsomt siden en og kanskje to og tre barn våkner i løpet av de 5 timene med søvn jeg prøver å få meg hver natt. Men så lenge motivasjonen er til stedet, så er drivkraften enda større.

Det er ikke mange dagene siden jeg fikk denne kommentaren: Jobber du i tillegg til bloggen eller er det bloggingen som er «den overfylte jobben»? Det er ikke meningen å være nedlatende, du inspirerer meg med alt du får til og skriver om – men jeg jeg merker meg at mange bloggere skriver at de har det så travelt, og jeg greier bare ikke å skjønne at det skal være så travelt.

Jeg tenker ikke at hun som skiver dette er nedlatende, faktisk så forstår jeg spørsmålet hennes godt. Ut i fra denne bloggen kan det jo faktisk se ut til at jeg har hatt seks dager fri – det er nemlig så lenge siden jeg publiserte mitt forrige innlegg. På dager der jeg ikke publiserer ett innlegg skammer jeg meg, jeg har det ikke godt på innsiden fordi jeg føler jeg ikke er ajour, det er litt den samme følelsen som når jeg har glemt å betale en regning, jeg føler meg faktisk skikkelig ræva.
På dager jeg ikke publiserer noe innhold, er det ikke fordi jeg tar meg fri, sannheten er rake motsetningen, da har jeg så mye annen jobb at jeg ikke rekker over alle mine daglige plikter.

Det er rart hvordan kroppen kan begynne å verke, uten at jeg faktisk har trent eller slått meg, men den gjør det. Den påvirkes visst at stresset, kappløpet med deadliner og gjøremål! 75 plagg ferdig sydd – tiden har vært hårreisende, nervene i spenn. Alt for at disse to dagene skulle bli perfekte, og så er det akkurat det de blir.

To dager med fotografering av 7 barn i de hjemmesydde klærne. Wow, for en nydelig gjeng jeg har tilbragt de siste to dagene med. Alt slit er verdt det, for det er når man jobber som mest at resultatene også blir best.
Så får det heller være at mange tror jeg sliter med arbeidslysten, selv vet jeg at sannheten er en helt annen.

 Følg meg på Facebook HER – Instagram HER – Snapchat: stinetuss – 

11 kommentarer
    1. At du er lat og arbeidssky har ihvertfall aldri slått meg- heller det motsatte! 😀😊😁

      Forstår det godt om du mange ganger ikke rekker bloggingen oppi alt du har å holde på med.

      Stå på, men husk å få deg nok søvn og hvile også 🌞

    2. Kjære Stine,
      Alle som følger deg og har gjort det over lengre tid, vet nøyaktig at du er en av de største stå på jentene man kan komme over i denne bloggverden. Du inspirerer, viser og deler med glede din veg mot ulike mål. Om det er husbygging, oppussing, svangerskap, barn eller sying. Jeg blir stadig imponert over alt du rekker, og alt du får til.
      Jeg GLEDER meg så sinsykt til syboken din blir lansert!! Den er i allefall på min ønskeliste. Selv om eg ikke kan å sy. Så er målet mitt å lære og sy ved hjelp av deg (og din bok) Tusen takk❤ stå på videre. Eg heier på deg!

    3. Jeg er helt enig i hva Marianne og Trine skriver! Du er RÅ! Jeg har fulgt deg i mange år og vet at du står på som bare det. Dessuten liker jeg at du skriver innlegg som er ålreite å lese. Og jeg tror at hvis man skal skrive innlegg hver dag og kanskje flere ganger om dagen så tviler jeg på at alle innlegg er like spennende å lese. Jeg syns ikke man skal måtte skrive hver dag bare for å gjøre det. Da liker jeg dine innlegg som er mye mer interessante uansett om det er et hver dag eller med flere dager i mellom. Dessuten legger du jo ut på Insta og Snap så du er jo ikke helt usynlig for oss. Og jeg forstår veldig godt at det tar tid å sy så mange plagg. Det ligger jo tross alt veldig mye jobb bak innleggene du skriver😁😁

      1. Kjære vene ! Jeg blir så rørt! Tusen takk for så fantastiske ord! Ja, jeg tenker også at kvalitet er viktigere enn kvantitet. <3 Men jeg vil jo aller helst lever bra innhold hver dag, selv om det ikke alltid lar seg gjøre med ti andre prosjekter pågående samtidig 🙂 Hihi Tusen tusen takk igjen for en nydelig tilbakemelding.

    4. Ja, er det ikke rart hvordan folk har en tendens til å mene at “du som bare er hjemme” (i form av å ha hjemmekontor og være sin egen sjef) umulig kan ha en like seriøs jobb som en som sitter på et bortekontor og ser på klokken når de må dra hjem? Jeg jobber meg halvt i hjel på hjemmekontoret og har langt flere timer i uken enn samboeren som er ingeniør, men likevel er det altså en oppfatning om at jeg “bare er hjemme”. Jeg er journalist, og opplevde til og med en gang at svigermor kom med ett av magasinene jeg skriver og spurte “får du noe penger for dette?” Neida, jeg får knapper og glansbilder som jeg bruker til å betale alle de lange lunsjene jeg har med venninner… Ja, jeg får faktisk penger, det er liksom jobben min, da. 😂😂😂

    5. Forstår godt du har det travelt, alt du sjonglerer! Og de som har fulgt deg en stund, og som i tillegg gjerne har sydd litt, vet at ting tar tid, og at det er mye jobb!

      Var en som så på et plagg jeg hadde sydd en gang og spurte: er det ikke bare noen få sømmer da? Og altså mente at det var jo den enkleste sak i verden å få til..(samme person prøvde å sy plagget selv, fikk det ikke til, og skjønte at det strengt tatt var litt mer jobb en h*n hadde sett for seg, hehe)

      Stå på videre, Stine! Gleder meg ekstremt til syboka kommer! Jeg heier masse på deg!

    6. Åhhh ❤️ Stine jeg gleder meg så til syboken din kommer, jeg klarer nesten ikke vente!!! Går det ann å forhåndsbestille den? Sånn at jeg får den i posten med en gang den blir lansert?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg