Jeg vil male, ikke rydde!

Det var fredag kveld, det gamle lerretet sto lent inntil veggen og nærmest hvisket til meg. Jeg kikket vekk og sa lavt til meg selv, noe jeg har får vane av å gjøre, “Jeg er nødt til å rydde nå!”

Det var faktisk så ille at selv jeg ble stresset av rotet, og da er jeg redd jeg må innrømme at det er krise. 
Jeg startet å rydde, og en time senere, da jeg på ny gikk forbi det gamle lerretet så grep jeg tak i det. Det var på langt nær ryddig i hele huset, men nå hadde jeg ryddet akkurat nok til at huset ikke så ut til å gro fullstendig igjen. Akkurat nok til å at jeg sa til meg selv: 
Sånn! Nå fortjener jeg å gjøre noe annet enn å rydde!” 

For er det en ting jeg er sabla god til, så er det å finne en grunn god nok til at jeg kan bruke tiden min på kreative innspill framfor huslige plikter og daglige gjøremål. 

I helgen ble det et maleri til. Det er første gang jeg maler et bilde som ikke skulle forstille noe spesifikt, et så kalt abstrakt maleri kanskje? og jeg liker det. Grunnen til det er fordi jeg liker fargene knyttet til bilde. Det matte mørke, den varme grå og det lille touchet av grønt, det gir meg inspirasjon til det nye huset vi planlegger nå. 

Jeg har filmet hele maleprosessen, så dere skal få se hvor enkelt maleriet er laget. I desember blir det en kreativ kalender, så kanskje du kan bli litt inspirert? Tross alt trengs ingen kunstner for å lage litt egen kunst til veggen.

PS: Hvis du lurte på om det var salt på bilde, så tok du helt rett! 



– Følg meg på Facebook HER – Instagram HER – Snapchat: stinetuss – 

13 kommentarer
    1. Veldig fint! Jeg har så lyst til å prøve meg på dette selv,men aner ikke hva slags farger man bruker? Og hvor får man kjøpt lerret til rimeligst pris?:))

    2. Gleder meg veldig til julekalenderen din! I fjor sydde jeg den herlige nissemannen du la ut, og i helga sydde jeg kona hans. det tar mye tid, men jammen ble de fine! 😀

    3. Wow!!! Jeg har så lyst på et abstrakt bilde hjemme, letet lenge etter det perfekte. Vurdert å male selv, men har jo aldri malt et bilde før, så vet ikke hvor jeg skal starte. Så kommer du å maler så perfekt !! Håper dette blir i luke nr 1 i aktivetslalenderen, dette må jeg bare prøve meg på. Helt fantastisk bilde 😍😍 håper jeg klarer å få til noe som ligner, gleder meg!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg