Gelé i gresskar, skremmende digg!

Det er lite som slår en gelédessert for barn, så gelédessert servert i gresskar på selve Halloween ble en stor suksess! 

Gelé i vannmelon er et kjent triks, så jeg tenkte det ville bli like gøy å servere gelé i gresskar på Halloween. Det eneste merkelige var at jeg ikke klarte å google meg fram til at noen andre hadde testet ut dette. Jeg var litt i tvil på om jeg kunne helle gelé rett i gresskaret, eller om det ville bli totalt fiasko og gresskarsmak på  geléen. 

Siden jeg fikk gjort et testforsøk på forhånd, eller fant noen andre som har prøver og eventuelt feilet så tok jeg ingen sjanser. Geléen serverte jeg i gresskaret, men jeg fylte geléen i en plastikkpose for å være på den sikre siden. 

Med to smaker skrapte jeg ut innholdet av to gresskar. 

Geléen laget jeg etter anvisning på pakken 
Jeg tok brødposer i gresskaret, for å forhindre at geléen ikke skulle ha direktekontakt med gresskaret. (Si gjerne i fra om du har testet uten pose i) 

Pass på at geléen ikke er så varm at posen kan smelte når du heller den over i gresskaret

Blås opp posen slik at den trykker seg ut inni gresskaret og ikke blir liggende ned i geléen. Etter at geléen er avkjølt litt må du antagelig blåse opp posen på ny 

Dagen etter (eller så lang tid det tar for geléen og stivne) kan du klippe bort posen over kanten av geléen og desserten er klar til å nytes! 

Håper mange store og små hadde en fin dag i går! 


– Følg meg på Facebook HER – Instagram HER – Snapchat: stinetuss – 

4 kommentarer
    1. Hvis du vil ha geleen til å stivne/bli kald fortest mulig, så kok geleen i bare halve vannmengden. Deretter tilsetter du resten av vannet, mens du visper. Så er ikke all geleen glovarm, og avkjøles fortere.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg