Dåpsgave og dåpskake

“Less is more!” er stort sett en regel jeg har på alt jeg gjør av kreativitet. Jeg synes rett og slett enkle og rene linjer er det vakreste…. 

…SÅ HVA I ALLE DAGER SKJEDDE HER?!? 

Hah. Det som skulle vært en to etasjes kake, ble i stedet en gigakake, og det er helt greit, men jeg kunne kanskje spart litt på pynten som i teorien skulle vært plassert over to kaker i høyden. Jaja, gøy var det, og det var nok derfor jeg lot meg rive litt med da jeg satte i gang med den morsomme pyntejobben, etter alt for mange timer hvor jeg prøvde å steke kake. Tre kaker gikk faktisk i søpla, så det var et øyeblikk jeg så litt mørkt på hele kaka.

Jeg kom heldigvis i mål, og jeg gleder meg til denne kaken, for med tre mislykkede forsøk ble det mange smaksprøver. Kaken jeg har bakt er Annas Sjokoladekake. Den er utrolig god, og helt perfekt å lage høye og fine kaker av (om man ikke feiler som jeg gjorde). Jeg tenkte nemlig at jeg kunne steke to kaker samtidig, men det trenger du altså ikke å gjøre. Før kakene ble gjennomstekt klappet de sammen. En kake til klarte jeg å ta ut før den var ferdig til tross for at den hadde stått en god stund lengre enn den skulle. Så lag gjerne denne helt nydelige kaken, men pass på at den er gjennomstekt før du tar den ut, og ikke stek to samtidig 😛 

I et nydelig samarbeid med mannen, fikk vi også fødselsbildet ferdig. Jeg elsker disse bildene som viser babyene i korrekt størrelse fra de ble født. 

 

15 kommentarer

Siste innlegg