Alt startet med en lilla bukse

“Alt starter her, med denne bitte lille lilla buksa” tenkte jeg i det jeg trakk buksebeina over de nydelige små tottene. Jeg ble litt sentimental der jeg sto å kledde på datteren min, nummer tre i rekken. Buksen så helt ny ut, for små babyer sliter ikke ut klærne sine, derfor kan man ikke se at buksen har passert sitt femte år. Riktignok har den i nesten like lang tid ligget mellom en rekke andre bukser og bodyer i en stor plastikkboks på loftet. Det er jo ikke lenge de miste barna passer i et plagg før kroppene deres har strekt seg noen centimeter, og de trenger noe nytt og større. 

Den lille lilla buksa er buksa jeg alltid kommer til å huske best av alle klærne mine barn har brukt. 
Jeg husker den, fordi jeg husker moren min som satt ved siden av meg, og steg for steg fortalte meg hvordan jeg skulle føre det lilla stoffet med de lilla stjernene igjennom symaskinen. Jeg husker den fordi jeg aldri kommer til å glemme den stolte følelsen av å ha sydd mitt aller første plagg – og det til min datter. Jeg husker den for da den var ferdig, sydde jeg en til – helt lik, men denne gangen helt på egenhånd. 

Så på mange måter kan jeg vel egentlig si: Alt startet med den lille lilla buksa.
Mitt første syprosjekt som siden har utviklet seg til utallige syprosjekter, den gleden det var å få være gjestedesigner, og ikke minst, stoltheten av å få bære min hjemmesydde brudekjole den dagen jeg giftet meg for ett år siden. 

Tenk at så mye skulle vokse og gro ut av en liten lilla bukse som veldig raskt skulle bli til to 

– Følg meg på Facebook HER – Instagram HER – Snapchat: stinetuss – 

1 kommentar
    1. Hver gang jeg leser om syinnleggene dine tenker jeg på boka til Victoria Hislop “tråden” 🌞 Hvis ikke du har lest den, så anbefales det mellom slagene 😅 Ha en fin dag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg