Termindagen

Reklame | BarnasBilder

Kun 4 prosent føder sine barn på termindagen. Det er i alle fall det jeg har hørt. Allikevel er det akkurat den ene bestemte datoen vi alle sammen teller ned til. 
Dagen der magen skal byttes ut med en baby. 


Foto: Kamilla Weiglin / Barnas Bilder 

I dag er vår dag her. 27.juni var vår termindato. En dato som i så lang tid har virket milevis unna. Så kom den, og jeg har allerede fått kjenne min datter i 8 helt enestående og fantastiske dager. Kjærligheten er enorm, det er som om jeg alltid har ventet på at hun skulle komme inn i livene våre. Hun er som den siste brikken i et puslespill. 

Svangerskapet har vært fryktelig tøft, derfor vet jeg at dette var min siste graviditet. Det å gå i mellom to risikosvangerskap med to vidt forskjellige bekymringer, det holder for en mamma og en pappa.

Det har vært mentalt tøft fordi vi igjennom begge svangerskapene var bekymret for alt for kunne gå galt, men enda viktigere, det å gå igjennom to svangerskap med så mye ekstra, det gjør at vi har fått helt enormt stor respekt til skapelsen av livet. 
Det er helt utrolig hva kroppene våre er i stand til. Det å lage et barn, eller som i mitt første svangerskap; to barn samtidig, blir for meg bare mer og mer sinnsykt for hver dag jeg lever. 

I dette svangerskapet så opplevde jeg kraftige blødninger, feilplassering av morkake, og en unormal morkake – med andre ord var det ganske mange bekymringer knyttet til livet der inne, ettersom alle problemene lå i portalen fra mor til barn – den helt livsnødvendige tilkoblingen som forsynet barnet med næring og oksygen. 

Reisen igjennom svangerskapet har vært vanvittig på alle måter. Jeg har stått i krampegråt, mens blodet har fosset, jeg var inne på sykehuset for å få medisinsk hjelp til en spontanabort, men vi fikk oppleve at det lille hjertet fremdeles banket sterkt da vi trodde at livet der inne var over. Jeg har lidd meg igjennom uker med smerte, min mann har snudd verden på hode for å klare å ta over min rolle i tillegg til sin egen i de ukene jeg bare lå på sofaen. 

Foto: Kamilla Weiglin / Barnas Bilder 

Men min kropp har brukt alle sine resurser på en ting – nemlig livet til min tredje datter. Så fantastisk er kroppen at alle de problemer som måtte rettes opp i, det gikk på bekostning av meg, mens barnet der inne lå trygt beskyttet og helt uten påvirkning fra alt som skjedde like rundt ørene hennes. 

Siden dette ble min siste graviditet, så er jeg utrolig glad for at jeg har foreviget magen med mange unike bilder. 
 


En stor takk til Kamilla Weiglin, fotografen bak BarnasBilder.no for fantastiske bilder av den store kulen som virkelig ga meg mange uker med bekymringer, men også selve livet til mirakelet jeg nå sitter med i armene. 

BarnasBilder feirer ny logo og hjemmeside denne måneden med å dele ut gavekort og rabatter på fotografering, så det kan være fint å følge med på Facebook/BarnasBilder om du i nær framtid har planer om å forevige smårollinger, gravidmagen eller hele familien. 


– Følg meg på Facebook HER – Instagram HER – Snapchat: stinetuss – 

 

 

6 kommentarer
    1. Gratulerer igjen til deg og familien din❤️Stor TAKK til deg Stine, for en FANTASTISK blogger du er, kjempe koselig å gå inn å lese bloggen din og se alle de fine bildene❤️Lyser igjennom, at du er et fantastisk flott menneske, å verdens beste Mamma, de tre jentene er heldige, som har så fine og fantastiske foreldre, TAKK for alt du lærer bort, setter stor pris på alt du leverer på bloggen❣️❣️❣️God sommer til deg og familien.

    2. Jeg fødte på termin! 😁 skulle ønske jeg viste da jeg telte ned, at det faktisk var igjen akkurat like mange dager eller måneder som jeg sa 😂

    3. Hei Stine,
      Først og fremst gratulerer så mye med enda en vakker prinsesse! Har fulgt deg i mange år, må innrømme at jeg var meget bekymret for deg spesielt de første to delene av svangerskapet. Det virker som et mirakel at Vilde kom til verden så nærmere termin sunn og rask, med tanke på alt det tøffe du har gjennomgått i dette svangerskapet! Du er så sterk både mentalt og fysisk:) Beundrer deg virkelig! Nyt tiden, den går så altfor fort! Gleder meg til å følge dere videre:)

    4. Kikket innom hjemmesiden til Kamilla: WOW! Så mange nydelige bilder, enten det er babyer, barn eller familie 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg