Smarte løsninger for stellebord på små bad

Fram til nytt hus er oppe og nikker, må jeg ta meg til takke med et alt for lite bad/vaskerom som snart skal deles av fem mennesker, der fire av oss er jenter. Det er jo galskap! Hah. 

Da gjelder det i alle fall og være rimelig løsningsorientert, og ekstra moro synes jo jeg det er når jeg kan lage ting og tang selv. 

Nå som babyen en rett rundt hjørnet, har jeg gjort i stand en stellekrok oppå vaskemaskinen, ettersom det er en flate som ellers bare blir brukt til å samle opp småskitne klær eller annen rot. Da vi fikk tvillingene, hadde vi vegghengt stellebord som vi slo ut, og det også er veldig praktisk på et lite bad. Her er ett bilde fra da: 

Det jeg har gjort

Stellematte: 
Jeg har kjøpt en skumgummi-stellematte på Stoff&Stil, og plukket ut et stoff jeg likte og sydd trekk til stellematten (oppskrift litt lengre ned i innlegget)

Håndklær og kluter:
I tillegg tok jeg med litt håndklestoff i en orange/rosa tone som jeg likte veldig godt og sydd ulike håndklær og kluter. 

Uro:
Av litt stoffrester, og litt garn laget jeg en liten uro – mest til pynt, men også fordi babyer synes det er fint å hvile øynene på 

Papp-kurv-system:
For å utnytte plassen best mulig, har jeg laget bokser av papp. Den store med stein og plante på toppen er kun for å skjule det synlige røranlegget som er bak, og som du kan se på bildet over.
Så har jeg laget fire bokser til oppbevaring av nødvendigheter for bleieskift. 
Jeg har trukket alle pappboksene med folie for å gjøre de pene og vanntette. De fire små har jeg festet til hverandre, og boksen bak er laget slik at den bare er å løfte bort om vi skal trenge å komme til kranen bak. 

Enkelt, billig og smart 

Jeg har lovet en enkel sytutorial på stellematten, men dette innlegget har allerede blitt så langt, så jeg deler det opp, men legger det ut fortløpende 😀 


– Følg meg på Facebook HER – Instagram HER – Snapchat: stinetuss – 

15 kommentarer
    1. Så lekkert og inspirerende! Har selv vegghengt, som er suuuperpraktisk på lite bad. Men når vaskemaskina likevel står på badet var jo det der ei smartere løsning med tanke på plass.

    2. Så fint og praktisk det ble!
      Har dere en plan for når en eventuell husbygging skal begynne?
      Håper og gleder meg til å følge dere gjennom den prosessen også 😀

    3. Vi har også stellematte oppe på vaskemaskinen. Frøkna vår synes det er veldig gøy å bli skiftet på når vaskemaskinen går, haha.
      Du er veldig kreativ!

    4. Så fint det ble! Vi må gjøre noe sånt her også, med stellematte på vaskemaskinen. Kan jeg spørre hvordan du har festet uroen? Jeg har lurt fælt på hvordan jeg skal feste vår, tror ikke gaffateip er den beste løsningen, haha 🙂

    5. Hei! Det er så hyggelig å lese bloggen din og få inspirasjon 🙂 Hva slags folie har du brukt på eskene?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg