Siesta i varmen

Jeg håper ikke det bare er jeg som blir totalt slått ut av denne varmen – jeg måtte rett og slett ta meg en veldig lang siesta på to døgn. Jeg elsker det jo, men min gravide kropp er ikke heelt enig. Hendene er så hovne at ringene sitter fast, og føttene så hovne at ingen sko passer. Jeg puster som en lokkmaskin, og svetter som en gris.
Så er det jo også slik at når et slikt vært først treffer så har jeg ikke hjerte til å sette meg inn og skru opp aircondition på varmepumpa. Tvert i mot, her åpner vi vinduer i stedet, og trekker ut i den brennende sola – for alt vi vet, så er det dette vi får av skikkelig sydenvarme denne sommeren. 

Hagen! 
1. mai fyret vi i peisen, og snøen lå fremdeles i skyggesidene. Det grønne har eksplodert siden da, aldri før tror jeg det har vært en raskere vår. Hvitveisen rakk ikke stå mer enn en uke før løvetannen tok over, og hele landet har plutselig blitt helt grønt. Det er også da man skjønner hvor travelt man får det i egen hage – og vi har ganske mye av den. 

Vi liker jo at hagen er fin til 17.mai, så de siste to dagene har BT og jeg holdt på til solen har gått ned med planting, klipping, rydding og stell ute. En ting er i alle fall sikkert når man bor på gård – det er kav umulig å gå tom for oppgaver som må, bør og skal gjøres. 

Samtidig er hagen kanskje noe av det både jeg og mann setter mest pris på å ha. For enda så mye jobb det er, er det også helt fantastisk å kunne gå ut barbeint i gresset, og ingenting slår det å kunne gå utenfor døren og plukke bær, frukt og grønnsaker rett fra hagen.


– Følg meg på Facebook HER – Instagram HER – Snapchat: stinetuss – 

18 kommentarer
    1. Så koselige bilder! Skikkelig sommer nå hos oss på Vestlandet også. Jeg ble nysgjerrig på kjøkkenhagen din. Har du lyst å vise noe mer av den? Hva har du plantet? Vurderer selv å plante i pallekarmer men har ikke fått (den grønne) fingen ut enda!

    2. Cathrine: 😀 Ja. den er jo ikke så spennende før det begynner å bli skikkelig grønt oppi der 😀 Vi planter ting som vi liker, så i år er det en kasse med jordbær. En kasse med: rabarbra, urter: gressløk, sitronmelisse, timian, basillikum, persille, og tre forskjellige salater. I den siste kassen er det: Agurk, sukkererter, gulrøtter og lilla brokkoli 🙂

    3. Åh…. hage.. planter.. . Salater… om du velger en dag å skrive litt mer om HOW TO DO planter og urter og slikt rimelig og bra så vil denne ikke-grønne-fingre-dama bli meget glad:)

    4. Aldeles nydelig! Blir skikkelig inspirert av dine fantastiske bilder, og tekst, ikke minst. Har selv gård og mener selv det ikke finnes et sted på jord så vakkert som gården vår om sommeren! 🙂

    5. Hei! Tar snart over nytt hus, med en liten balkong og ene terrassedøren rett fra kjøkkenet til en hageflekk. Har kjempe lyst til å lage noe ala denne «kjøkkenhagen» din. Setter stor pris på om du kan lage ett innlegg om hva du planter, erfaringer og slik. Hva har du under pallekarmen feks?:-) super happy for svar!

    6. Jeg syntes det er helt fantastisk at du gjennom bloggen viser og oppfordrer til godt kaninhold. Kaniner er dessverre et dyr mange misforstår og burer inne i små bur… Derfor blir jeg veldig glad når jeg ser at du viser frem hvordan det skal være 🙂 Kaninene dine er foresten helt nydelige! Stå på, du er utrolig flink!

    7. Nydelige bilder 🙂 Og her går det mye i det samme, men vi er nok ikke like flinke som dere til å få alt gjort. Det går litt i rykk og napp, og så er håpet mitt at omtrent en tredjedek av hagen i hvert fall skal se presentabel ut 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg