Og DER var redebyggingen i gang!

Det som har føltes så lenge til, kom sabla brått på da vi ble tatt i mot på føden på fredag. Jeg hadde ikke følelsen av at lille tulla skulle komme ut riktig enda, men det hadde jeg ikke den dagen jeg ble lagt inn på sykehuset med tvillingene i magen heller, og de var ute under ett døgn senere.

Når man kommer inn på føden før man er passert svangerskapsuke 34 så vil de gjøre det de kan for å holde babyen inne så lenge som mulig. Det finnes både riehemmende medisiner som kan stanse en fortidlig fødsel, og det finnes medisiner som klargjør babyen i tilfelle fødselen ikke lar seg stoppe – som lungemodningsspøyte. Derfor var det jeg var mest bekymret for at jeg kom til å få beskjed om at de de vonde massekynnerne hadde påvirket livmorhalsen så mye at jeg måtte bli værende på sykehus fram mot fødsel. 

Heldigvis var bare massekynnerne en falsk alarm, og jeg fikk reise hjem igjen på lørdag. Siden da har alt vært som før i magen igjen, gode bevegelser av lille i magen, og helt normalt med kynnere. 

Det er 9 uker igjen til termin og på fredag hadde jeg følgende klart til lille tulla: 

– Moseskurv som skal brukes til dagsoving 
– en pysj
– en kjole 
– et sett hjemmesydd antrekk 

La meg si at jeg har hatt et meget avslappet forhold til redebygging og klargjøring for nytt barn. Men noe kikket visst inn etter sykehusoppholdet for sjekk ut lista over ting som er blitt føyd til på listen, bare 4 dager senere: 

– vogn er i hus 
– bilstol er i hus 
– vippestol er i hus 
– tripptrappstol er i hus
– babynest er sydd
– dyne og pute er klart med hjemmesydde trekk til 
– rangle er laget 
– søknad om foreldrepenger til NAV er sendt 
– Ny bil er sett ut, og maildialog er i gang 

Hahaha!! Hva skjedde!?! 

Det skal vel sies at det er litt tilfeldig at så mange brikker falt på plass på kun en helg. Jeg ventet allerede på en bestilling fra Jollyroom, som kom på fredag, men som vi fikk hentet på lørdag, og når jeg da fikk satt meg ned med søm hele helgen og vi fikk jobbet med papirarbeid både søndag og mandag – så var ratt de store tingene plutselig på plass. 


– Følg meg på Facebook HER – Instagram HER – Snapchat: stinetuss – 

 

15 kommentarer
    1. Kunne du tenke deg å legge ut mønster og oppskrift på babynestet du har sydd? Såg det du sydde, og det var jo helt nydelig! Finner ingen jeg liker med en god oppskrift når jeg googler 😦 Har ingenting i mot å kjøpe oppskrift så lenge det ikke blir dyrere enn å kjøpe babynestet ferdiglaget 😅😅

    2. Anette: Det kommer innlegg med utstyret etter hvert her altså, og det kommer flere oppskrifter også 😀 Faktisk ikke på babynest, for der har jeg brukt stoff og stil sitt mønster, men jeg skal lage en forklaring på hvordan jeg har gått fram, så det blir på en måte en veiledning som skal fungerer like fint som om jeg hadde delt mønster og oppskrift 😀

    3. Astrid: Det kommer altså 😀 Men det er jo så mye fint, at det ville blitt alt for mange bilder om jeg skulle vist fram alt i ett innlegg 😀 Så jeg må bare dele det opp litt og ta noen fine bilder, så kommer det .:D

    4. Hei Stine, jeg er så interessert i Staffen du har og lurte på om du kunne lage et innlegg om staffen. Alt fra den var valp til personlighet og hvordan staffen er med barna dine 😁😁

    5. Åååja! Nå har jeg trodd en stund at du har både staff, rottweiler, katt og kanin 🙈 Men nå skjønner jeg. Takk for svar 😁

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg