DIY gigantiske papirroser

Bursdagen til barna nærmer seg litt brennfort, og denne moren har brått for det travelt med alt som skal gjøres. Det er noe jeg liker, for jeg trives godt når jeg kan bruke tiden på kreativitet. 

Jeg har laget klar to gigantiske papirroser, som skal bli en del av enhjørningpynt på veggen. Men la meg si at disse blomstene er jo dekorative til det meste. 

Jeg delte et bilde av den ene på Snapchat (legg meg gjerne til med brukernavnet: stinetuss) Det har vært flere som har etterspurt hvordan de lekre rosene lages, så her kommer oppskriften.
 


DIY gigantisk papirrose 

Mønster:
Jeg har tegnet tre ulike størrelser på rosebladene. Om du synes det er vanskelig å tegne opp roseblader selv, kan du skrive ut mitt eksempel:

Annet nødvendig utstyr: 

  • To ark i størrelsen A2 går med til en rose
  • blyant
  • saks
  • limpistol 
  • når å krølle arkene med, det kan være en slikkepott eller så enkelt som en hårkam med litt papir rundt

Rosene lages enkelt slik
(PS: skrivefeil i filmen – du trenger to A2 ark, ikke to A3 ark) 

video:Papirroser

– Følg meg på Facebook HER – Instagram HER – Snapchat: stinetuss – 

 

Papirroser

12 kommentarer

Siste innlegg