La mamma bæsje i fred – du liksom

Jeg fikk det brått veldig travelt. Ei sto med tannbørsten i hånden og sveipet den fram og tilbake over tennene, hun andre satt på ramma og presset seg rød i ansiktet. Jeg kan bare fortelle dere – Én do i huset er alt for lite
Jeg sto og knep rumpeskalkene så hardt sammen at rumpa  lignet mer på en inntørket aprikos enn noe annet. 

“Åh, KOM IGJEN!! BLI FERDIG!” skreik jeg, mens jeg vagget med latterlige pingvinskritt bortover for å kjeppjage de to barna ut av badet da de omsider var ferdig med dobesøk, og tannpussing. 
“Pappa legger dere!” Sa jeg og ga mannen et blikk som regelrett fortalte at om han ikke gjorde det, ville det bli verst for han. 

Jeg grep etter den nye boken jeg hadde fått dagen i forkant; “La mamma bæsje i fred” av Malin Meekatt Birgersson, og vagget tilbake til badet, denne gangen som en pingvin i kappgang. 

Jeg smalt døra igjen etter meg, satte meg ned og slapp ut et lettelsens sukk i det jeg åpnet boka og begynte å lese 

Utdrag fra boka: 
” Alle var lykkelige i mammabloggene. Vakre. Vellykkede. Rosa bomullsskyer, perfekte muffins, mammatrening man gjør med babyen på ryggen, og glade småbarn som så ekkelt fornøyde, mette og rene ut. Men … kom igjen!? Det er jo ikke sånn! Og alle de blivende mødrene som skrev: “Når jeg får fødselspermisjon, skal jeg benytte anledningen til å pusse opp hjemme. Shabby chic!” Jaså, så det skal dere? Har dere virkelig tenkt gjennom dette? Jeg er glad hvis jeg en dag får bæsje i fred … ” 

Jeg ble dratt ut at bokens andre side da noen på utsiden begynte å dra i dørhåndtaket. “MAMMA, JEG MÅ TISSE. JEG MÅ TISSE NÅ!” 

… 


– Følg meg på Facebook HER – Instagram HER – Snapchat: stinetuss – 

11 kommentarer
    1. Datteren min er 6 uker, så foreløpig får jeg gå på do i fred. Bortsett fra når samboeren kommer hjem, han har det med å forstyrre og ønsker å føre samtaler når jeg er opptatt med noe annet 😛

    2. Digger(!!) at du fremstiller hvordan hverdagslivet egentlig er, og ikke pynter det med rosa konditor og pastellfarger😂 Jeg har bare å glede meg…..💜

    3. Om man man komme med ønske om innlegg ønsker jeg et oppfølgings-innlegg om den nye katten deres 😀 hvordan hun kommer overens med Tyra også videre… husker jeg ble helt varm i hjertet når jeg så bilder av Tyra og den andre pusen deres som lå så fint sammen og sov <3 <3

    4. Kjenner meg så igjen 🙂
      Med megling fra dodøra, og potten klar i tilfelle noen “tilfeldigvis” måtte fryktelig på do akkurat når man rekke sitt etterlengtede “do-sukk”.

    5. Hahah! Kjenner meg såå godt igjen.. Sitter en av de voksne på do her i huset, så kan du BANNE på at en unge MÅÅ tisse/bæsje! «Akutt» 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg