Gratis kjøleskap fram til Sankthans?

 

Brøyekantene er på høyde med hus, og det er så mye snø at vi antagelig kan kjøle pilsen i det kalde hvite så sent som til Sankthans. Jeg tror jeg holder på å gå fra vettet. Jeg bærer med meg en følelse av å være på hyttetur konstant – men det kan jo også ha noe med avhengighet til tøfler, vedfyring og pledd innendørs for ikke å få koldbrann i denne vinterkulden. 

Ikke så uventet kom spysyken til dette hjemmet også. En runde med oppkast i natt = to døgn i “karantene” til smittefaren er over. Heldigvis var frøkna i fin form til morgen i dag, så dagen med jentene hjemme har bare være kos. Vi var nødt til å lufte oss etter 3. tegnefilmen, og enda så lei jeg er av snø nå, så er det litt av et skue der ute! 

Kaninene stakkar, de har ingen glede av kaninhagen sin om dagen. Snøen rekker høyere enn gjerdet som er 110 cm høyt. For tiden bor de kun i de to hellukkede delene, altså i huset, og den mindre utedelen som er i tilknytning til huset. 

Men med så mye snø inne, og en litt slapp gjeng i hus, fant jeg i dag fram symaskinene. Og gjett hva, jeg har sydd tre plagg i dag, som utgjør et helt antrekk! Nå er jeg så inspirert at jeg skal sette meg tilbake bak symaskinene. 

Nyt kveldes folket ! 

 

6 kommentarer
    1. Det er helt sykt hvor mye snø det har kommet i det siste. Jeg har aldri sett så mye snø i Holmestrand noen gang… er veldig klar for sol og vår nå 🙂

    2. Å hjelpes, dere har fått nok snø! :p
      Vet ikke om jeg håper det forblir eller blir borte innen påska..
      God bedring i heimen 🙂

    3. Høres sikkert helt sjukt ut, men jeg er sjalu på all snøen deres!! Vi har hatt masse snø i vinter – men det har for det meste ligget max 1 dag… baah 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg