Slå den du !

Tusen takk mammaen min, for at du bruker tid på lage varme klær med masse kjærlighet i, til mine barn. Gradestokken ute viser 13 blå i dag, og da er det godt å vite at barna ikke kommer til å fryse med sin helt nye ullgenser, og sin helt nye matchene ullbukse som de trer utenfor buksene når de skal ut i dag. 

Tusen takk mammaen min for at du igjennom hele livet har gitt meg så mye inspirasjon til å være kreativ. Tusen takk for at du tok deg tid til å lære oss din kreativitet. Du er en mamma å se opp til, en fremgangsrik arbeidskvinne, en kvinne med sterke meninger om gode verdier, så har du denne kreative siden, der du har evner langt større enn de fleste i både maling, søm og strikking. En kvinne å beundre, en kvinne å strekke seg etter, også er du min mamma da. Og det er jeg mest glad for. 

Mye ros på en tirsdag morgen, eller hva mamma? Så jeg skal komme med en liten ironisk takk til deg sånn helt på tampen: 

Tusen takk mamma, for at du hadde troen på meg og kjøpte inn 12 nøster med garn, da jeg spurte om du kunne få meg litt i gang med strikkingen for 6 uker siden, da jeg ble sengeliggende etter svangerskapsblødningen. Jeg ble veldig stolt da jeg etter 5 uker var ferdig med å strikke opp et garnnøste, og hadde resultatet av en babytruse foran meg. Så takk skal du ha for at du ga meg en skikkelig strikkeboost, mens du selv rakk å strikke to ullgensere og to ullbukser til mine (snart) to femåringer, og ja for ikke å glemme kjolen du strikket til deres eldre kusine, og de to bunadene du rakk å sy til barna mine i løpet av de samme ukene jeg brukte på å strikke en babytruse. Du har jo tross alt bare en 100 % arbeidsstilling og 3 timer pendling til og fra jobb per dag, så det skulle vel bare mangle at du skulle rekke litt mer enn meg som kun lå på sofaen! 

Haha. Du er rå, mamma! 

Vi elsker deg! 


– Speiltvillingene på Facebook – 

10 kommentarer
    1. Ja, du har ei driftig mamma 🙂
      Gensarane var kjempefine. Kan du spørje ho kvar ein kan få tak i oppskrift?

    2. ❤️❤️❤️ Takk for rosende ord, jenta mi! Det meste handler om tid, og jeg har ikke to småjenter i huset, jeg har en mann som lager middag til meg når han er hjemme – og timer på vei til og fra jobb er supre å bruke til soving eller strikking! Så jeg har mange timer i uka jeg kan kose meg med strikkepinner og et dårlig TV-program! Men det er en fin måte å slappe av på og føle at en lager noe fint med egne hender! Det som gleder mamma mest er nok å se dine kreative evner, dine ideer og ikke minst lage egne mønstre og sette sammen farger, der er du rå!
      Siden du bærer mitt femte barnebarn nå, så regner jeg med det blir strikket opp noen garnnøster til 😂 Når det gjelder alt garnet jeg kjøpte til deg, så var det litt forskjellige tykkelser og farger, de kan byttes inn i andre farger i garnbutikken – eller leveres tilbake til mamma 😂 glad i deg også ❤️

    3. Anonym: <3 <3 Takk mamma. Du er helt super !
      Jeg skal nå se om jeg kan få tatt knekken på et par nøster til, så tror jeg resten for komme på bestilling hos deg ! Haha.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg