Fra sexsone til matstasjon

Det skal snakkes om pupp, pupper, og atter pupp i dagens innlegg.

“Du må ikke finne på å ha sex uten bh når den kidden din kommer ut, ved mindre mannen din synes det er passende få en melkesprut i fleisen som takk for nytelsen da vel å merke!” 

Vi satt tre gode venninner i sofaen, ei førstegangsgravid, ei tobarnsmor, og meg selv; mor til tvillinger og gravid på nytt. Temaet falt fort på pupp, amming og tabuene ingen snakker om . 

“Haha, seriøst? Hvorfor det?” spurte den førstegangsgravide litt sjokkert. 

“Utdrivningsrefleksen til melka har det med å sette i gang ved stimuli av puppene, og en orgasme åpner i alle fall alle sluser”.

Vi lo så tårene sprutet, den førstegangsgravide lurte på hvorfor ingen fortalte om slikt, vi to andre lo av minnet om opplevelsen – det var ingen som hadde fortalt oss det heller, men det tok ikke så lang tid å få erfaring i feltet. 

Spør jeg min mann, har jeg aldri hatt lekrere pupper enn da jeg ammet. Kanskje ikke så rart, da forskjellen var denne: 

Med melk og uten melk 

De klinkerunde struttepuppene var jo selve definisjonen av sexy-pupper, men som den forbudte frukt, var det ikke lov å røre, ved mindre du tålte straffen.

Under ammeperioden er ikke puppene lengre noen seksuell sone, men mer som to ladde vannpistoler. Og mens mennene må se seg nødt til å få mindre tid med pupp, opplever vi kvinner det stikk motsatt. Det vi hadde gjemt bak et par lag med klær og en ubehagelig bh, som var en av våre meget private områder, forbeholdt synlighet i dusjen og sengen, skulle vi plutselig mene var allemannseie, like naturlig som en albue!. Plutselig sitter vi der med puppene framme i det offentlige rom, og mener det er den mest naturlige tingen i verden. Vi glemmer at mennene husker puppene våre for hyggestund, og vi glemmer at vi pleide å skifte bh på stranden med smarte triks for å unngå at en nippel skulle havne “på avveie”.

I dag ville følt jeg det veldig merkelig å ta fram puppen foran kjente og ukjente, men så vet jeg det – at om 5 måneder, når babyen i magen er på utsiden, så kommer jeg til å gjøre nettopp det, med den største selvfølge og stolthet. 

Vi har tross alt vært igjennom dette en gang tidligere: 

5 år tidigere, på nyfødt intensiv: 

Men en litt hjulbeint gange, bleierumpe og rufsete år, ruslet jeg sakte igjennom sykehuskorridoeren. I hånden trillet jeg et stativ med en pumpe hengende på – som et intravenøsstativ, bare at på dette stativet var det festet en jurpumpe. 

“Det er ganske mye pupp her, og like mange forskjellige av dem”, sa min kjære mann med en tynn stemme, litt forundret over å bli eksponert for alle disse formene av pupper på så kloss hold. 

Han kikket bort på meg, øynene møtte ikke mine, de ble hvilende på de to pumpene som lagde den hypnotiske lyden: “bzzz, bzzz, bzzz, bzzz”, som hadde sugd seg fast i hans “nesten håndfulle”. De små harde niplene, kunne ikke lengre kvalifiseres som små og søte, etter å ha vært igjennom 20 minutter med pumpende vakuum. 

Mange av oss hadde prematurfødte barn, og pumping var veien å gå for å sette i gang matstasjonene. Mellom de regelmessige pumpestasjonene satt vi i neste kø for å prøve å få de for små babyene til å henge seg på puppen selv. 
Personlig bygget jeg opp med 5 puter i fanget for å få babyene opp til puppene, for de fleste holdt det med en pute eller to, mens et par kunne slenge ut puppen til babyen som lå rett på lårene.. 

.. og det er hvor fort en pupp går fra å være en seksuell sone, til å bli en ren matstasjon. 


– Følg meg på Facebook – 
 

 

13 kommentarer
    1. Jeg tok keisersnitt og prøvde å få i gang melk, men da dag 5 kom og de på sykehuset satte på meg en pumpemaskin, da låste det seg helt. Det kom ikke en dråpe melk, men mange med blod… og aldri om jeg har følt meg mindre verdt enn der jeg satt med pumpa på meg… det var helt jævlig… Så mine barn har kun fått flaske. Og i ettertid har jeg funnet ut at det er jammen meg like bra. Full frihet og full oversikt. Hvis jeg skal ha et barn til, så blir det nok flaskebarn med en gang. Syns også det er kjempesynd at man “må” amme, at det er et helt forferdelig ammepress og at “det beste for barnet er å ammes”. Det beste for barnet er å få mat. Og tenk så fint med flaske, for da kan får også delta. Mange fedre føler seg uttafor etter babyen er født, men hvis de også kan gi mat så er det helt supert. Så kjøre Stine, ikke bidra til mer ammepress. Si at begge deler er like bra.

    2. Hahaha , ler 😂 for et herlig og sant innlegg. Du klarer å sette så gode ord på hvordan det er 😅

    3. Nora: Jeg fikk beskjed på sykehuset om ikke å bli skuffet om jeg ikke fikk til å amme fordi jeg måtte sette i gang produksjonen med pumping siden jeg hadde premature barn 🙂 Følte heldigvis ikke på ammepress, men ønsket å få det til om det var mulig. 🙂 Enig med deg: det viktigste for barnet et at det får mat, og at mor fungerer 🙂

    4. Kjære Nora over her. Om dette innlegget føles som ammepress tror jeg du bør snakke med noen om dine tanker og følelser rundt det at du ikke fikk til ammingen. Det høres ut som du har noen følelser som trenger bearbeiding. Når det er sagt så ER amming best. Da får babyen melk som er skreddersydd til akkurat denne babyen og mor og barn får en helt unik tilknytning. Men det betyr IKKE at man skal amme for enhver pris. Noen ganger er det best for mor og/eller barn med MME. Og da er det jo flott at vi har et godt alternativ. 🙂 Mødre som gir flaske er ikke noe dårligere enn de som ammer.

    5. Haha! Jeg kommer aldri til å glemme hva kjæresten min sa med litt spak stemme mens jeg satt og pumpet første gang: “Det høres litt ut som en ku som har det vondt” 😀

    6. Hvorfor? Hvorfor må du skrive om dette? Det er menn som uforvarende ramler innom siden her også, og det må da være grenser for hvor avseksualisert dere feminister ønsker å gjøre kvinnen:-(

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg