En siste kreativitet før julaften

Phuu!! Da var 20. desember alt her. 4 dager til jul og alt for mye å gjøre! 

I dag kommer årets siste kreative innlegg. Jeg har ikke klart å levere alt jeg hadde planer om, men jeg er stolt uansett, for inni meg gror det et menneskebarn, så da er det kanskje ikke så farlig om man ikke får til alt annet. 
Den gledlige nyheten, er jo at mange av de innleggene som aldri kom i denne kalenderen, kommer til å komme på nyåret. Normalt sett har jeg en kreativ tørkeperiode i starten av hvert år fordi jeg er så lei etter den kreative julekalenderen. Innleggene jeg har spart til etter nyttår er kreative prosjekter som ikke hører nødvendigvis julen til. 

I dag fikk jentene barnehagefri slik at vi kunne lage ferdig de siste hjemmelagde julegaver. Blant prosjektene sto malte kjøkkenhåndklær på listen. Det er jo kjempekoselige gaver, som har en nytte og som ganske små barn kan få til helt fint.  

Kjøkkenhåndklene har jeg kjøpt på Nille. 

Så har jeg printet ut julemotiver med kuttemaskinen jeg har, og limt folien på håndkle. Har kan ikke kuttekasnkin, kan man like gjerne klippe ut et motiv for hånd på et folie med lim på baksiden, eller kontaktpapir. 

Med noen q-tips og tekstilmaling har ungene prikker og lekt seg med håndklærne. 

Når motivet fjernes er det som magi! I alle fall for barna 

Gledlig jul (jeg sier det alt nå, i tillfelle du har det like travelt som meg ! 


– Se tidligere kreative julekalender innlegg her 

– Følg meg på Facebook for å få kreative juletips fram til jul – 

13 kommentarer
    1. Lurer litt på å legge kontaktplast på kjøkkenbenken, men lurte litt på hvordan den holder seg? 🙂

    2. Tekstilmaling du har brukt? Og som du har herdet med å stryke etter at malinga har tørka?
      Ikke så farlig om det er “juleting” du deler med oss ETTER jul heller. Det er kanskje i januar vi bør begynne for å bli ferdige med alle gavene til NESTE jul…? Denne jula kommer jo brått på hvert år 🙂

    3. Jeg synes det er helt ok at du ikke har hatt mulighet til å dele kreative ting hver eneste dag, de færreste av oss har uansett tid til å gjennomføre alle tingene i løpet av desember. Dessuten er det koselig å få et hverdagsinnlegg en gang i blant også, har opplevd at det har vært flere av de i år enn tidligere år (i desember altså) 🙂

    4. Hei:) hvor har du funnet de julemotivene?:) har søkt litt i rundt men har ikke funnet disse dere har brukt😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg