Sytutorial nydelig løstsittende kjole

Helt siden jeg sydde denne kjolen i høst, så har det rent inn spørsmål om når den kommer som syoppskrift her på bloggen. Jeg skal innrømme at jeg hadde håpet den ville komme mye tidligere i desember, men allmentilstanden har satt en liten brems på hele meg. Det er allikevel litt tid fram til jul, så du rekker fint å sy deg noen kjoler om det er det du har lyst til.

Kjolen er ikke vanskelig å sy, men jeg har satt en middels vanskelighets grad på den siden den er litt mer avansert enn mye av barneklærne. Jeg utfordrer dere alle allikevel til å prøve, for følger du sytutorialen min, så skal det mye til for å feile, så lenge du tar deg tid til å gjøre alle stegene i riktig rekkefølge.

STOFFTIPS:
Jeg har forelsket meg veldig i dette stoffet som heter Crepe Georgette fra Stoff&Stil, det finnes i flere ulike farger. Jeg har sydd i det røde, det sorte og blå stoffet.

MØNSTER: 
Jeg har tegnet mønster i fire ulike størrelser S – M – L – XL. Jeg deler en størrelsesguide på de ulike størrelsene under, slik at dere får en pekepinn på hvilke størrelsesguide jeg har tatt utgangspunkt i ettersom det ofte er store variasjoner i hva en størrelse er i ulike kjeder.

Mønster til kjolen
Når du har kjøpt mønsteret, sender jeg det til deg på mail i løpet av et døgn.

SNURR FILM FOR SYTUTORIAL

– Se tidligere kreative julekalender innlegg her 

– Følg meg på Facebook for å få kreative juletips fram til jul – 

 

42 kommentarer

Siste innlegg