Hjemmelagde hårspenner

Hårpynt hos jentene er både en “must have”-vare og en forbruksvare. Jo mer dill og dall de kan få i håret, jo bedre for dem. Jeg skal vel innrømme selv også at det finnes utrolig mange fine hårspenner. Det som ikke er like kult med hårspennene som går i stykker eller blir borte hele tiden, er at de spennene som ser ut som disse faktisk koster en litt.

Jeg tenkte derfor; hvorfor ikke lage noen selv. 

Jeg har dessverre en liten innrømmelse å komme med, som kan være litt kjip om noen tenker å lage disse nydelige sløyfene til jul: Hårspennene under sløyfene har jeg kjøpt på Ebay. Der kjøpte jeg en pakke hårspenner med 50 spenner som er 4 cm lange til 19 kroner. Det blir nok litt for kort tid å få en ebaybestilling fra Kina hjem før jul. MEN, jeg har allikevel lyst til å dele, kanskje er det noen som finner andre steder å kjøpe enkle og rimelige hårspenner. Ellers tenker jeg at dette er jo perfekte gaver hele året når barna blir bedt i bursdager til jentene på barnehageavdelingen.

Spenner som disse ligger stort sett fra 49,- til 89,- per stykk, til sammenligning så kjøpte jeg 50 hårklyper til 19 kroner, og 5 meter satengbånd som er 4 cm bred koster 30 kroner på Stoff&Stil. Da kan det etterhvert bli mange fine spenner til prisen av én i butikk. Jeg må legge til at jeg støtter prisen på spennene i butikk, for de er håndlagde, og det krever sin tid å lage de. Men jeg synes det er fint at man kan ha alternativet til å lage selv til en rimelig penge om man har lyst til det.

I filmen under viser jeg to forskjellige metoder for å lage helt nydelige spenner, og resultatet er tre helt forskjellige spenner til jentene.

SNURR FILM


– Se tidligere kreative julekalender innlegg her 

– Følg meg på Facebook for å få daglige kreative juletips fram til jul – 

17 kommentarer

Siste innlegg