Husker dere kaninrommet?

I hele vinter så måtte vi dele det ene opprinnelige soverommet i huset til kaninene. Da en uventet graviditet førte med seg 7 små nakne kaninunger sent på høsten, var det ikke annet valg enn å få de nakne skrottene inn i varmen. Det miste soverommet ble derfor et kaninrom. Faktisk var det utrolig koselig å ha kaninene inne i hus, men samtidig er det veldig godt både for oss og kaninene at de har flyttet ut igjen. 

Siden kaninene flyttet ut, ble dette rommet et oppbevaringsrom for alt bryllupsstasjet, men nå er jo bryllupet over også, så siden da har det vært et roterom. Et av to roterom i huset faktisk, og ironisk nok klager jeg over at huset er for lite. 

På søndag fikk jeg rydde og vaskemani, og vasket ned kjøkken og bad, jeg mener inni skaper og til og med takvasken. Det var da jeg fant ut at jeg også burde få ryddet de to roterommene. Jeg dømmer jo om å få et syrom, og med to roterom så bør det jo være muligheter. 

Jeg startet med dette minste rommet, som ikke skal bli syrom, men et nytt gjesterom. Da jeg hadde ryddet, fikk jeg det for meg at jeg ville gjøre litt mer enn bare å rydde. I går reiste jeg å kjøpte maling, og ja.. Da var det gjort! Rommet har fått et nytt løft på 24 timer. 

Enda mer ironisk er det at jeg pusser opp et rom i et hus som snart skal rives! Haha! Men jeg ser på det slik; det er jo helt gull å teste ut litt forskjellige før vi skal sette inn støtet når det nye huset skal bygges. Nå vet jeg med sikkerhet at det vil komme opp kalkmaling i det nye huset, den dagen det står på tomta. 

Jeg sitter omtrent å ser på at malingen skal tørke, for jeg er så klar for å få de to rommene til å være funksjonelle, og med litt ny innredning er vi der! 
 


– Speiltvillingene på Facebook – 

22 kommentarer
    1. Kalkmaling eeeeer så kult!! 😀
      Når starter dere å bygge hus? Fy søren som jeg gleder meg til å følge den prosessen! Håper du vil dele en del med oss 😀

    2. Gleder meg til å se deg innrede syrommet 😀 Skal straks igang med det samme selv, og har fått masse inspirasjon i Facebook-gruppen jeg har sett at du har fått øynene opp for!

    3. Så dere skal rive hele huset og bygge på nytt? Det var jeg ikke klar over 😀 Så spennende isåfall! Dere er flinke! 🙂

    4. Nytt hus, hvorfor det? Syns det ser ut som dere har et gammelt sjarmerende hus og har pusset opp mye de siste årene 🙂

    5. Hei:)
      Skal huset rives? Har ikke dere pusset opp så mye i det huset? Eller er det slik at dere har to hus på gården deres?:)

    6. Hanne: Vi har pusset opp alle rom på en billig og enkel måte, altså maling, og nye gulv og veggplater der det var helt nødvendig 🙂 Det var noe vi rett og slett var nødt til å gjøre for å trives her i de 6 årene vi har bodd her 🙂 Med å male huset gjør ikke at huset blir i bedre stand 🙂

    7. Ida: Ja, litt maling osv gjør mye for det visuelle intrykket, men det hjelper lite for husets skjellett som er så gammelt tv grunnmuren snart raser, og veggene er isolert med søle 😛

    8. Anonym: Ja, rå fint 😀 Så fort vi er ferdig med å finne og tegne om drømme huset så setter vi i gang 🙂 Men det er ikke gjort i en fei det altså. MYYEE som må tenkes på :O

    9. Ble skikkelig fresht!🤗👍
      Godt å ha det litt ålreit rundt seg selv om det bare er midlertidig 🌸
      Har du brukt samme farge på vegg og gulv?
      Hva heter fargen(e)?

    10. Så lurt å bo der mens dere bygger nytt! Kanskje det er noe vi bør tenke på også. Gleder meg til å se syrommet😊

    11. Så spennende!! Gleder meg til å følge med.
      Skal dere bygge det nye ved siden av, siden dere skal bygge det nye, så rive? 🙂

    12. Den kalkmalingen føles den som vanlig maling? synes den var syk stilling og kunne tenkt meg å gjort noe slikt i stua vår. men kjæresten sier den må være som vanlig maling hvis vi skal ha den 😀

    13. Åjaa jeg skjønner! Det må være veldig deilig ja 😀 Hvis du noen gang skal gi deg med blogging, håper jeg isåfall det blir etter dere har bygget, jeg elsker å følge med på slikt og hvertfall når det gjelder deg/dere, du er jo så flink og kreativ med alt av håndbarbeid, maling, osv. Blir spennende å se nye prosjekter, hihi! 🙂

    14. Silje: Ja, vi ønsker uansett å trekke huset litt fram slik at vi får gårdsplassen bak huset og ikke foran slik det er nå, så for oss passer det perfekt 🙂

    15. Hva heter den sovestolen du har på gjesterommet? Den var så fin, men finner den ikke på nettsidene til IKEA…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg