Skrekken for svigermorbesøk

Jeg sitter i dype tanker, akkurat på hjørnet av sofaen som befinner seg omtrent midt i stuen. Det ene beinet har jeg krysset over det andre, og den ene hånden sklir over haken, egentlig uten at jeg selv er klar over det. Barna har nettopp sovnet, og de første ti minuttene med total stillhet virker alltid like magisk. Ikke fordi det var verken bråkete eller slitsomt da de våkne, men fordi stillheten er et tegn på at barna var slitne etter en fantastisk dag og sovnet med smil om munnene.

Øynene mine er ute av fokus, rettet mot vinduet og lyset fra solen der ute. Jeg ser egentlig ikke, jeg bare tenker. Tankene skifter fra det ene til det andre, det er ikke noe spesielt, jeg har bare en liten “time out” for meg selv. 
  Noe i synsfeltet mitt stjeler oppmerksomheten, en skygge som beveget seg forbi, det er bare en fulg. Blikket mitt fokuserer ut igjennom vinduet, og jeg svetter til.

 Noe skittent opptar oppmerksomheten min, så en skrekk, jeg innser at den gode utsikten vår har forsvunnet, og jeg blir livredd for at svigermor plutselig skal ta seg en spontantur innom før solen har forsvunnet bak fjellene der borte i horisonten, bak det skitne som har opptatt oppmerksomheten min. 

/ På tide med en vindusvask? 


– Speiltvillingene på facebook – 

8 kommentarer
    1. Hei. Jeg ser at du er i gang med sy prosjekter. Jeg har selv mange ideer i hodet på hva jeg ønsker å sy. Har planer om å sy meg en kjole etter egen idé. Det jeg lurer på er hvordan du har lært å sy med å lage mønster selv.
      Jeg må si jeg er imponert av din kreativitet. Det er en ting å være kreativ i hodet, men noe annet å også få det ut i praksis.

    2. Kan jeg spørre hva du jobber med? Eller er du arbeidsledig? Har fulgt bloggen din en god stund, men det har jeg ikke fått med meg 😛 Er selv på AAP så dømmer ingen, jeg bare har lurt på det en stund 🙂

    3. Haha! Svigermor kommer hit på søndag, i ettermiddag blei det vindusvask mens gutta så barne-TV 😁

    4. Anonym: Du det har seg faktisk slik at dette er jobben min. Jeg er selvstendig næringsdrivende, så sjefen min er meg selv, og bloggen er jobben. 🙂 Det virker kanskje rart, men årsinntekten er fin, og jobben er nok litt større enn den kanskje ser ut som fra utsiden 🙂

    5. Ida: Det at jeg kan tegne mønster selv, er fordi jeg har sydd etter så mange mønster, at jeg vet grunntrinnene jeg må følge for å tegne ulike mønster. Så det er nok bare erfaring som er hjelpen akkurat der. 🙂

    6. Glemmer alltid navn 😛 Jaha da skjønner jeg. Det er jo den herligste jobben man kan ha 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg