high five med isbjørnen

Når man reiser fra alle de firbeinte hjemme, så må vi reise å besøke noen andre i stedet. 
I går var vi i Ålborg Zoo hele gjengen, en snau time unnna her vi bor. Det er jo litt slik i Danmark, at det ikke er store avstander til noe. 

Otilie forsvant plutselig fra oss, et lite øyeblikk etter vi hadde sett på isbjørnene, og jeg løp tilbake etter henne. Vi hadde nettopp sett på de to isbjørnbabyene som lekte så hjertelig på steinene ved vannet, men Otilie hadde fått med seg at den ene lille isbjørnbabyen hadde løpt opp til det vinduet vi nettopp hadde stått og kikket i. Jeg fant henne og sa:” Kom a, de andre har alt gått!”. “Nei, mamma, see, isbjørnbabyen står rett der” sa hun og penkte inn ved siden av vinduet hvor den lille sto og drakk vann. Hun lente seg inn mot glasset med begge hendene på ruten, da den lille isbjørnen kom mot henne  og hoppet på vinduet med sine labber mot Otilies hender. Jeg tror aldri jeg har sett et ansikt mer frydefullt, først svatt hun litt unna, men så gikk hun tett inntill igjen og den lille isbjørnen snuste på den nye jenta imellom vinduet og lekte med labbene mot hennes hender. I flere minutter sto hun der helt alene sammen med isbjørnen før en skokk andre unger med foreldre fikk se den lekende isbjørnen og tok over showet. Kamera hadde jeg løpt i fra, men minnet tror jeg hun kommer til å bevare lenge. 



– Anton og onkel BT – To gode venner – 

 


– Speiltvillingene på Facebook – 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg