Hjemmelaget bilbane

Jeg må skamme meg litt, når jeg nå skal innrømme at resultatet av denne hjemmelagde bilbanen startet med at jeg aldri fikk kjøpt en bursdagsgave til nevøen min. Jeg var fullstendig klar over at vi skulle til han denne søndagen, men det var ikke før i går på formiddagen at jeg tenkte jeg måtte reise å kjøpe en gave til han. Så jeg la det i dagsplanen min for i går, men man spørre hvilken planet jeg befinner meg på, når jeg planla og dra på leketøysbutikken kl 19 om kvelden, da en hver lekebutikk jeg kjenner til stenger klokken 18 på lørdager. 

Så jeg møtte jo stengte dører da jeg møtte opp utenfor leketøysbutikken klokken 19:15 i går, og på vei hjem begynte hjernen å jobbe. Ikke søren om jeg kan komme til min rå tøffe nivø og opprettholde “verdens beste tante” utsagnet om jeg møter opp uten en bursdagsgave. Jeg tenkte jeg kunne finne på en tur, gi han et gavekort om at gutten kunne få bli med tante og onkel på ett eller annet, men et gavekort til en 3 åring? Nei, det ble litt kjedelig. 

Så jeg pinterestet problemet, og fant løsningen. “JEG LAGER EN BILBANE” hylte jeg ut klokken 20:30 i går kveld. Og bilbane ble det. 

En av de store fordelene med å være en kreativ sjel, er at man har det rareste i skapene – for jeg måtte tross alt klare å lage noe av det jeg allerede hadde tilgang til, ettersom alle andre butikker også var stengt klokken halv 9 en lørdags kveld. Så jeg laget en ramme av gipsplater og limpistol, så fortsatte jeg å fylle ut med papp, lim, maling, sand, noen kvister til trær, og litt bomull til blader. Jeg måtte også spise is for å få laget gjerde. 

Men nå håper jeg det er en 3 år gammel gutt som kommer til å bli veldig fornøyd med en rustikk bilbane til alle de små lekebilene sine.


 


– Speiltvillingene på Facebook – 

12 kommentarer

Siste innlegg