Brudepikekjoler i symaskinene

Før jeg dro fra mamma på lørdagen etter å ha sydd på brudekjolen, diskuterte vi litt fram og tilbake hvordan brudepikekjolene skal se ut, og hvordan de skal sys. Nå har hun dratt på ferie, og det er opp til meg om dette blir vellykket eller ikke. 

I dag har jeg tegnet mønster, og sydd en prøvemodell for å se om mønsteret passet til jentene. Som dere ser har stoff mye og si for hvilket inntrykk man får av en kjole. Dette ser mer ut som en bursdagskjole enn en brudepikekjole så langt. 

Jeg er ferdig med justeringene av mønsteret, så nå har jeg nettopp blitt ferdig med å klippe ut mønsterdeler i det virkelige stoffene. Nå skal jeg sette i gang med den morsomme jobben, nemlig å montere delene sammen til jeg til slutt får to fantastiske brudepikekjoler. Dere aner ikke hvor spent jeg er på å se det endelige resultatet! 

– Du kan se alle innleggene om bryllupsplanleggingen her! I dag er det 2 måneder igjen til den store dagen. 


– Speiltvillingene på Facebook – 

12 kommentarer
    1. Oioi, spennende å se det tar form. Har du noen planer hhvordan hindre at barna snur i kirkedøra, trasser o.l ? Vet jo ikke hvordan dine er men mine unger i den alderen har hatt mildt sagt skiftende, og mye, humør 😀

    2. Hei! Hvor har du kjøpt det stoffet du holder på å sy brudepikekjolene av?
      Ikke den prøvemodellen altså, men selve kjolen.
      Du er en stor inspirasjon! Masse lykke til med både forberedelser og alt som hører med! <3
      Hilsen en fast leser (sjelden kommentator);)

    3. Linda: Det vet jeg jo ikke om de kommer til å gjøre det, men jeg tenker at det å fortelle at alle besteforeldrene (minus mormar) og pappaen deres er helt forran i kirken, og da håper jeg de vil gå til dem 🙂 Også er det jo nesten bare folk de kjenner der, som gjør det litt mindre skummelt 🙂

    4. For en utrolig koselig blogg å lese og for noen fine kjoler😊 Du får jo sikkert en haug av slike kommentarer til hvert innlegg, men nå fikk jeg så lyst til å skryte litt jeg også. Jeg kommentere så og si aldri i blogger, men herregud for en kreativitet du har og ferdigheter ikke minst. Kanskje du skulle blitt kunst og håndverk lærer en dag😊 Du er utrolig flink og skriver godt (og ikke minst morsomt) Håper du og dine får en kjempefin påske. Klem Anja

    5. Anja: Tusen hjertelig takk <3
      Jeg setter veldig stor pris på slike tilbakemeldinger, jeg la fra meg nesten all jobb i påsken, så jeg er litt sen på svaringen nå 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg