Strikkefrisyrer

Klokken var 07:02 da jeg kjente noen komme krypende opp i senga, jeg gløttet med øynene og fikk se hele tre skikkelser lande med et plask i sengen – strødd rundt meg. Det var Otilie, Olivia og rottweileren vår Tyra. “Det var litt av en god morgen” smilte jeg og strakte meg over dem alle tre, uten en gang å vurdere å jage den firbeinte ut av sengen igjen. 
Vi ble liggende i sengen, Tyra som midtpunktet, og kose til klokken var halv 8. 

Med frokost i hånden, satte jeg meg bak jentene og ordnet dagens frisyrer. Jo mer dill og dall – jo bedre, i følge jentene, så i dag pyntet vi opp håret med fargerike strikker.

Strikkefletter er enkle å lage, så man trenger ikke å kunne flette for å lage en stilig strikkeflette. Klarer du å lage en hestehale, så fikser man dette lett. Det er tross at bare mange hestehaler under hverandre. 

Det kan gjøres så enkelt som dette, at man lager en hestehale, deler den i to, lager to nye hestehaler under den første, samler de igjen osv. 

Eller man kan lage en som er litt mer avansert.

Den første seksjonen lages som en hestehale av håret på toppen av hodet. 
Så fester du halen opp slik at den ikke er i veien, før du lager en ny hestehale under den første. Når det er gjort løsner du den første halen, deler den i to og legger hver seksjon på hver side av halen under. Sånn fortsetter man til bunnen. Jeg valgte å lage en liten flette i den siste halen, 

Helt til slutt drar jeg forsiktig i løkkene for å gjøre fletten litt mer fyldig. 

Det beste er ikke at flettene er enkel å lage, men at flettene holder seg en hel dag i barnehagen 😀 
 


– Speiltvillingene på Facebook –

2 kommentarer
    1. I dag fikk jeg vite at jeg skal ha tvillingjenter!!!
      Da blir det nok litt fletting. “Må lære det jeg og da” sa mannen min, heheh =)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg