Brudekjolen

Nervene begynner å dirre, i frykt, men også i begeistring. 

Det er snart 4 år siden jeg satte meg bak symaskinen, og sydde mitt første klesplagg. En liten bomullsbukse i størrelse 44. Jeg følte mestring i et nytt felt, og før jeg visste ordet av det var jeg hektet. Syingen ga ikke bare mestringsfølelse, men også en ro i tiden som nybakt tobarnsmamma. 

Siden den gang, har det blitt utallige plagg, noen har gått i søpledunken, men de fleste har barna slitt ut eller vokst i fra. 

Det er ikke så mye jeg har sydd til meg selv, men litt har det blitt. Jeg er definitivt en amatør bak symaskinene, en selvlært hobbyskredder. Det stopper meg ikke fra å elske de mange timene jeg har hatt bak symaskinen. Så derfor bestemte jeg meg ganske tidlig i forlovelsen at brudekjolen, ja den skulle jeg sy selv, men en smule hjelp av min kjæreste mamma. 

Til lørdagen starter det – jakten på de perfekte stoffer til den perfekte hjemmesydde brudekjolen! 

Mamma og jeg tar turen til Oslo om to dager, med ett mål: stoffbutikker!

JEG GLEDER MEG! 


– Speiltvillingene på Facebook – 

6 kommentarer
    1. Hurra!! Håpet du skulle gå for å sy den selv, herregud så spennede! Sikker på at den kommer til å bli helt nydelig, det er jeg helt sikker på!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg