Nok en amputert uke

Det var stor glede som viste seg i jentene da de fikk høre at de skulle sove over hos et nært vennepar av oss, fra lørdag til søndag. De har ikke barn selv, og det vet jentene å dra nytte av, for de ligger mer enn gjerne på gulvet å leker med jentene time etter time. 
Som normalt får de litt hjemlengsel i det de skal legge seg, men etter en telefonsamtale da de forsto at vi ikke var hjemme så var det helt greit å sove borte. 

Men etter en halvtime med søvn så våknet hun ene frøkna og spraylakkerte soverommet. Man kan si at det venneparet vårt fikk litt av en oppgave med å passe barn. Det ble full vask av gjesterom, dyner, pyter og en felles dusj for å få alt rent. 
Det stakk jo litt i hjerterota da jeg hørte at lille hadde kastet opp tre ganger hjemmefra, men på samme tid var jeg veldig glad for at det var nettopp der de var. For etter hun og alt annet var blitt rent hadde hun fått sovne på armkroken til kompisen vår, og morgen etter var hun full av energi og spise frokost som en hest. 

Ettersom dette var andre gangen i hennes liv at hun har kastet opp, var det jo veldig uflaks at det kom borte på besøk, men heldigvis tror jeg ikke venneparet ble skremt fra å passe de igjen. Store og små hadde kost seg glugg, og det var en sann glede å se at selv deres leilighet kunne bli rotete med barn i hus. Hihi.. 

Men med oppkast på lørdagskvelden, måtte vi ta nok en fridag i dag, og krysse fingre for at ikke flere blir syke. 

Det er jo litt ekstra stas med disse uplanlagte fridagene også 🙂 
 


– Speiltvillingene på Facebook – 

15 kommentarer
    1. Mamma: Det er nok ikke så mye å bli sjokkert over 🙂 Snuppa kastet opp tre ganger etter hverandre, og innen hun var ren og sengen ren igjen hadde hun sovnet i en trygg favn hos to mennesker hun kjenner veldig godt. Hadde hun vært skikkelig dårlig hadde vi så klart blitt ringt etter i bryllupet 🙂

    2. Imponert over hvor flink du er til å holde på 48 timers regelen! Jobber selv i barnehage, og det er det langt i fra alle som er! 🙂
      Heldige dere er som har kjekke venner som kan passe barna 😀

    3. Mamma over her. For min del hadde det vært mer sjokkerende hvis de hadde hentet, jeg regner med at de begge hadde tatt noen glass alkohol på en bryllupsfest ,og når barnet alikevel sov er vel det bedre at hun er der en å bli dratt ut i natten, med spysyken. Jeg har ikke barn selv; men veeldig ofte barnevakt , og at barne blir syk kan skje! Jeg har vært innlagt 1 døgn på barneavdelingen med barnet til tanta mi da de var på julebord i Polen. De booket selvfølgelig første ledige fly når de fikk høre vi var på sykehus , men de fikk ikke fly på minuttet . Heldigvis er tante trygg på meg og viste at jeg taklet et døgn der. Jeg er 110% sikker på at Stine ALDRI hadde plassert jentene hos noen hun ikke er trygg på, og det er mye bedre at begge fikk sove uforstyrret der en at mamma å pappa plutselig sku hente dem å dra hjem midt på natten vel☺️

    4. Som barnehageassistent lengre oppe i landet må jeg bare si tusen takk for at du holder barna dine hjemme for å være 100% sikker på at barna er helt friske. Dette har jeg satt stor pris på ved flere annledninger. Tusen tusen takk! Ønsker deg og barna en fin uke 🙂

    5. Mye bedre for henne å få sove ut der hun var enn å bli vekket, for så å hentes hjem og bli lagt på nytt. Jentene er heldige som har så mange som er glade i dem <3.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg