Kanin med body

Jeg er jo ivrig bak symaskina, så hvorfor ikke sy litt klær til kaninene?.. (hah) Neida, jeg er glad i dyr, og nettopp derfor gjør jeg det jeg kan for å gi dyra våre en tilværelse så naturlig og god som mulig. Derav skal de små firbeinte takknemlig få slippe å gå med klær på, i hvert fall med unntak av den ene uken i livet for hunnkaninene. 

Miffi “the mom” ble i romjulen kastert. Og neste på kastreringslisten er guttebarna hennes. Vi er litt mer presise denne gangen, for jeg er helt sikker på at vi har nok kaniner for en stund. 

Hun har derfor på en body for ikke å irritere såret etter operasjonen. Det til Miffi’s store ergelse. Om to dager skal hun endelig få slippe fri fra tvangstrøya, men inntil da får vi gi henne litt ekstra særbehandling. 

– Stakkar lille, var min tanke, mens mine barn sa med den mykeste stemmen – Åhh, så søøøt hun er!!, da de fikk se henne med klær på. Haha. Joja, jeg kan jo være litt enig. 


– Speiltvillingene på Facebook – 
 

 

23 kommentarer
    1. Så søt hun er, selv med body 🙂 Rart å se en kanin med body, tror det vanligste er å ikke ha på de noe etter sterilisering/kastrering, mulig det avhenger etter plass? Mine er glade for at de fikk slippe bodyen, hehe 🙂

    2. Haha, så søt og så utrolig bra tenkt! 🙂
      Håper du kan lage en liten update om hvordan det går med alle sammen, samt bilder av de! De har sikkert blitt stooore 😀

    3. Haha, tenker det kommer til å komme noen kommentarer på dette, noen flipper jo hvis de ser en hund i genser til og med. Det viktigste er at dyrene har det bra! Jeg vuderer selv å kastrere den ene hannkaninen min, han markerer fryktelig mye og jeg kan ikke ha han løs der det finnes stoff/tepper/puter eller noe annet, for da er det fullt av urin med en gang, og i tillegg er han så hormonell at han er helt spinnvill og til med med aggressiv til tider. Jeg har vanligvis alltid hatt utekaniner, så dette har ikke vært et problem for meg tidligere, men nå har jeg flyttet til Oslo, så jeg har kaninene inne for første gang. Har du noen tips til meg før jeg bestemmer meg for å kastrere? Har du sydd om bodyen av en baby-body, eller laget den fra skratch? Blir det ikke lufttett og/eller mye lortert osv i bodyen, som gir større fare for infeksjon enn om den hadde gått uten?
      Utrolig skjønn kanin, håper hun får en flott tilværelse som kasterert kanin. <3

    4. Lisa Malene: Jeg ville ikke vært i tvil en gang på kastrering. Han vil få det mye bedre med seg selv når han slipper å styres av hormonell atferd 🙂 Jeg har ikke sydd bodyen, det er veterinærene som har kledd henne opp etter operasjonen. Og bodyen har “fransk åpning” Haha, så ingen avføring der. Hannkaninene får ikke body, så det slipper du 🙂

    5. Ariel C: Klinkikkene utfører nok forskjellig praksis, men jeg ser jo fordel med at du ikke kommer til stingene med tenner og klør 🙂 Heldigvis er det bare en uke hun må gå med den. 🙂

    6. Åja, tusen takk for svar! Han har roet seg utrolig mye siden jeg fikk han, men det er fortsatt en vei å gå. Han er jo bare et år, så han er jo i værste pubertetstiden også. Men det er leit å vite hvordan ting må surre i hodet hans, husker jo selv hvordan det var å være så hormonell! Jeg tror jeg skal bestille time for kastrering til neste lønning. Takk for god informasjon. 🙂

    7. Hei Stine
      Skriv gjerne litt mer om hvordan det går med kaninene deres, spennende å følge med på.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg