DIY sølvtrær av pakkebånd

For en fantastisk desember det har vært så langt! Tusen takk for fantastiske tilbakemeldinger på julekalenderen, dere gir meg så mye energi til å skape og lage, så tusen takk! 

I dag er det sølvtrærne sine tur til å komme fram med sin oppskrift, dere har nok allerede sett de her inne, for de har klart å snike seg med på ett og annet bilde. 

Sølvtrærne er super enkle å lage, men litt tidkrevende. 


Du trenger: 

  • ark 
  • tape
  • sølvbånd (kjøpt på europris) 
  • saks
  • limpistol 

Du starter med å rulle og tape sammen ark til kjegler. Et stivt ark er utmerket, eller så gjør du som meg, og bruker tynne kopieringsark som du legger dobbelt. Du kan også tape sammen to A4 for å få A3 eller to A3 til å få A2. Lag den størrelsen du ønsker å ha trærne i. 

Når kjeglene er tapet sammen, klipper du av bunnen slik at den blir så rett som mulig. 

Finn fram pakkebåndet 

Og klipp det opp. På det store treet har jeg 3 og 3 diamanter i bredden omtrent halvveis opp på kjeglen, så har jeg gått over til å bruke 2 og 2 diamenter i bredden opp til toppen. På det mindre treet mitt har jeg 2 og 2 diamanter i bredden hele veien.

Del de først opp på langs: 

Så klipper du av biter med 12 diamanter i hver lengde. 

Trærne er litt forskjellige, så jeg forklarer de hver for seg: 

Det store treet har “grener” som henger nedover. Da må man starte fra bunnen. 

Den første runden limer du en remse rundt hele kjeglen: 

Neste steg er å feste bitene du har klippet opp. Du fester de slik bildet under viser, to perlelengder skal limes på kjeglen. 

Fortsett med dette hele veien rundt. 

Så fortsetter du på samme måte ved å feste diamantremsene i takstenformasjon, altså i mellom løkkene du limte på raden før. Så er det bare å fortsette med dette til du når toppen. 

Treet med grener som peker oppover. 

Utførelsen er egentlig helt lik, men du starter fra toppen av kjegler og limer deg nedover. 

Så dekk toppen med diamanter.

Så fester du remsene på samme måte som vist på den første kjeglen. 

Fortsett helt til du når bunnen. Den siste raden av kjeglen har jeg limet fast en remse diamanter som går hele veien rundt. 

Utrolig enkelt, og fantastisk stilig! 

– Følg alle DIY julekalender innlegg på facebook siden til Speiltvillingene –
 

29 kommentarer
    1. Hei. disse var flotte! lurer på hvor mye sølvtråd du har brukt på begge trærne tilsammen?, og hva koster en slik rull?

    2. Hei Stine,
      Endelig kom oppskriften på disse trærne, den har jeg ventet på 🙂 Har sett du har hatt de til pynt, og håpet virkelig det kom en oppskrift på dem.
      Jeg har laget julekransen som du hadde på en av lukene dine, mener det var den første. Jeg laget den med kuler og kongler og den henger på ytterdøren hjemme hos oss. Har fått masse kommentarer på den allerede. Har laget en av den samme julekransen som mine foreldre får til jul av meg 🙂
      Har også en venninne som ønsket at jeg skulle hjelpe henne med å lage den samme julekransen til dem.
      Du er så kreativ 🙂 Takk for at du deler, og ikke minst for at du lager så detaljerte beskrivelser, det gjør det enkelt for andre å prøve seg på de samme DIY.
      Jeg har ett spørsmål som jeg håper du kan svare på, jeg ville gjerne lage den samme tavlen som du laget for 2 dager siden. Jeg klarer ikke finne den samme malen som du har brukt? Har du mulighet til å skrive hvor du fant den, eller legge ut en link?
      Fortsett med det inspirerende arbeidet 🙂 🙂

    3. Oj så dekorativt! Og utrolig kult! Husker du hva du betalte for gavesnøret/perlebåndet? Og limpistol, må jeg på panduro fa kanskje?

    4. Benedicte C.: 4 og en halv rull brukte jeg på mine to, så det kommer jo an på høyden på treet så klart 🙂 En rull kostet rundt 30 ,- mener jeg å huske.

    5. Kristine: Så gøy å høre 😀

      Julekransen er jo så stilig! Jeg fikk veldig mange snap og meldinger fra folk som laget den etter innlegget. Utrolig moro <3

      Når det kommer til tavlen : Google - bilder - søk - fødselsplakat

      Lykke til med prosjektene 😀

    6. Det gjør det nok ikke, må bare finne tid/ork og materialer :} og kanskje “fargedødt”, men det passer til deg og din hjemstil utifra hva jeg har sett på nloggen disse måneder 😀

    7. Åj, åj, åj, så stilig! Har du funnet på dette selv, eller funnet det på det store internettet? Hvor store er kjeglene dine?

    8. Du er så utrolig flink! Jeg elsker å lese bloggen din nå når jeg leser til eksamen, for da kommer julestemningen løpende🎄

    9. Hei.
      De er så flotte disse trærne, og jeg har lagd noen selv, men jeg syns ikke de blir like runde og fyldige som dine. Har du en hemmelig måte å gjøre det på som ikke kommer frem på bildene?? Kunne du tatt noen litt nærmere bilder av de ferdige trærne?? Jeg ønsker virkelig å lage like flotte trær..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg