Smak av bryllupsmenyen

Det er ingen tvil om at mye skal ordnes til et bryllup. Siden vi har valgt et lokale som ikke serverer mat og drikke, er dette noe vi skal stå for selv. Jeg er heldig som har en mamma med mann som er godt over snittet interessert i mat og drikke. De er derfor våre veiledere og hjelpere i matvalgene, og i går smaket vi ut en meny som mamma (mest mamma) og jeg har satt i sammen. 

Som en aperitif ble det servert Gazpacho – en kald spansk tomatsuppe, sammen med lofff stekt med litt olje, og en god spekeskinke til. 

Forretten var blinis med en rømmesalat og røklaks

Til hovedrett serverte Lars oss kalvestek med tilbehør

Så litt ost og kjeks etter hovedretten 

Før vi til slutt kastet oss over desserten, og jeg var så ivrig etter å spise den at jeg glemte å ta bilde!! Haha. 

Panna Cotta med Limemarinerte jordbær – en oppskrift fra Trines Matblogg. HELT FANTASTISK GOD! 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Dette er en meny som består av fire kalde retter, som kan lages klart dagen i forkant, eller settes enkelt sammen av noen hjelpende hender på kjøkkenet den store dagen. Hovedretten vil bli bestilt fra catering. 

Jeg tror dette blir knall bra, og en god del billigere enn å bestille alt via catering. 
 


– Speiltvillingene på Facebook – 

4 kommentarer
    1. Dette så nydelig ut, og smakte sikkert like godt også 🙂 Men tenk om gjesten ikke klarer desserten etter hovedretten OG ost og kjeks? Tror jeg ville kuttet ut det jeg altså. Menyen er jo fantastisk uten den biten. Og kakebord blir det vel også, litt seinere? 😉

    2. Dette så nydelig ut! Min erfaring er at middagen med alle talene tar timesvis uansett, godt å smånibble på noe! Og vil man ikke ha så trenger man vel sikkert ikke å spise opp heller 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg