Halloween DIY med barna

I dag våknet jeg opp på sofaen godt inntullet i dynen, det var blitt lyst rundt meg, så det tok litt tid før hjernen klarte å summe seg til hva som var skjedd. Klokken var halv 9, og på sofaen sov to jenter til. Vi sover aldri til halv ni. Åh, ja, sånn var det. Våkennatt! 

Det kom til et punkt i natt da jeg fant ut at det var bedre å gå ned og sovne til en tegnefilm sammen med datteren min enn å holde de to andre i huset våkene resten av natten. Da pappaen dro på jobb kom datter nummer to også ned og sovnet igjen hun også. Så da vi trøtte og omtåket våknet halv ni fant jeg ut at det antageligvis var til det beste for alle at jentene ble hjemme fra barnehagen. 

Som aktivitet for dagen har jentene og jeg laget spøkelser, for det er jo ikke mange dagene til Halloween. Denne aktiviteten er veldig enkel, så derfor er den perfekt å gjøre sammen med ungene. 

Alt du trenger er: 

Flasker, lim (enten dette fra panduro, eller vanlig flytende trelim), isoporkuler og gasbind. 

Slik lager du spøkelser

Bland 50/50 lim og vann i en bolle.
Sett isoporkulene oppå flaskene uten kork. 
Klipp opp remser med gasbind, og dypp de gjennomvåte i lim- og vannblandingen. Vri de opp, og heng de over isoporkulen. 
Vi brukte 4 strimler i litt forskjellig størrelse til spøkelsene våre. 

Når spøkelsene er tørre fjerner du flaskene. Tegn gjerne på øyne og en munn og med en nål med tråd på kan du feste en tråd til hodene og henge de opp. 

Enkelt, raskt og kult! 

Se flere av mine DIY-prosjekter her! 
Og nå som julen nærmer seg: Sjekk ut DIY – julekalenderene om du har lyst til det HER


– Speiltvillingene på Facebook – 

5 kommentarer
    1. Hei! 🙂
      Så du la ut på snap av matbokser fra ebay, er du ikke redd for farlige stoffer? De var veldig fine, men har selv unngått å kjøpe der ifra oga det.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg