Lomper til lunsj!

Når man er ute på tur, blir det stadig litt pølsegrilling, og et kjent fenomen er at det ofte er igjen et par lomper etter turen. Det var slik jeg begynt å bruke lomper til mye annet enn bare pølser, noe jeg ikke er alene om. 

Igjen så er dette med variasjon nøkkelen til at jeg ikke blir matlei, men så er det også slik at i enkelte perioder så er det lett å komme på ulike forslag til matretter, mens i andre perioder kan det virke som en hel matbutikk ikke inneholder mat. 

Siden jeg nå er inne i den perioden hvor jeg føler alt smaker, og alt kan spises, så håper jeg at litt matinnlegg kan inspirere til noe nytt hos en hvilken som helst annen som sitter litt fast i brødskiva med det samme pålegget på. 


Jeg har fire påleggs-favoritter til lomperullen å dele med dere, alle like deilig! Jeg knasker slike ruller rett som det er, og et annet godt tips er å legge de i matboksen til ungene. 


#1 Lomperull

  • smør (kan droppes)
  • knasende sprø salat
  • spekeskinke
  • gulost

#2 Lomperull

  • Philadelphia
  • knasende sprø salat
  • løvtynn skinke 
  • gulost

#3 Lomperull

  • smør (kan droppes) 
  • knasende sprø salat
  • spekeskinke
  • smilende kokte egg 

#4 Lomperull 

Den perfekte dessert-lomperullen, og da mener jeg jo at den er perfekt som frokost-dessert eller lunsj-dessert. Eller så hjelper den fryktelig på om kvelden når hodet kun klarer å fantasere om sjokolade og smågodt.

  • smør
  • kanel
  • sukker

Mat smaker aller best når du gjør litt ut av det, men det trenger ikke være så mye! 


 


– Speiltvillingene på Facebook – 

17 kommentarer

Siste innlegg