Tyra i ny frakk #DIY

Neimen! Se på Tyra, hun har fått sin første frakk. Den har hun arvet av hesten vår Dronning på 600 kg. 

Hva er vel en uke uten litt hobbysyssel?

Siden jeg denne uka så at siste treningsdag i hundekurset er den 20. desember, så innså jeg ganske raskt at både hund og jeg trenger litt varmere klær framover. Selv om Tyra kanskje ser stor og skummel ut på grunn av rasen er hun en koseklump og pingle når det gjelder kulde. Hun er av de hundene som legger seg på gulvet der en strime sollys skinner inn gjennom vinduet, hun er av de som legger seg så nærme ovnen når den fyres i at hun til stadighet får et brannmerke på nesen når hun reiser seg opp. 

Så er det slik da, at når jeg først får en idé, da lar jeg rot være rot, klesvask være klesvask også setter jeg i gang. Siden jeg bestemte meg for dette prosjektet klokken 22:30 i går kveld, så var jeg litt i manko på åpne stoffbutikker. Jeg tok en rask gjennomgang av stoffhyllene uten hell, men kom på at jeg garantert måtte han noen hestedekken som var ødelagte. Det hadde jeg. Dette stallteppet var spist opp i bakenden, så hvorfor ikke gjøre litt gjennbruk fremfor å kaste det?! 

Penger spart, hyggelig for miljøet, og moro for matmoren 😉 

Jeg klippet litt her, og sprett opp noen sømmer der. Jeg brukte kantbåndet fra dekkenet til å fortsette det en del mindre dekkenet jeg hadde klippet ut. 

Og voila! Tyra er klar for kaldere tider, og nå gjennstår det bare å finne et gammelt regndekken jeg kan sy om til de våtere dagene. 


 


– Speiltvillingene på Facebook – 

14 kommentarer
    1. WOW! Du er så innmari flink 🙂 Kjempefint dekken til en kjempefin hund 🙂 Ønsker deg en fin fredag! 🙂

    2. Fy søren hvor flink du er. Har nå en bullmastiff som jeg gjerne skulle hatt en slikt dekken til. Det er nesten ikke å oppdrive sånn til hunder over 60 kg, bare til små hunder. Kan desverre ikke å sy , tar du på deg oppdrag med å lage og til hvilken pris. Store hunder vil også se tøffe ut slik som dem små.

    3. Nydelige Tyra, å utroligt fint hjemmelaga dekken 🙂 Har sjølv tenkt på å lage noe slik til min store schæferhund, da ingenting i butikk passer perfekt.. Kommer du ut med oppskrift etter hvert? 🙂

    4. Isabel: Tusen takk <3 Jeg vet ikke om jeg kommer med oppskrift, for det er ikke så lett med mønster, når alle hunderaser er så forskjellige, men kankje kanskje. Lover ingenting men 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg