Barn Wedding

– Valg av bryllupslokaler – 


Det å velge et lokale for den store bryllupsdagen er langt i fra enkelt! Det kan på en måte føles som om det er alt for mange valg, samtidig som det ikke finnes noen. 
Det første vi måtte bli enige om når det kom til valg av lokale var om vi ønsket å få alt servert på stedet, eller om vi ønsket et lokale uten servering. Det tok egentlig ikke så lang tid før vi fant ut at vi ønsker å stå for serveringen selv, og det var flere grunner til det:

  •  Jeg har foreldre som er langt over snittet opptatt og interessert i mat, som med stor glede hjelper til med de ulike rettene vi kommer til å servere i bryllupet. 
  • Prisen blir halvert per person ved å stå for mat og drikke selv, fremfor å betale kuvertpris der mat og drikke er med som en pakke av bryllupslokalene. 
  • På plasser med servering er det ofte stengetider for når festen må være over. Tiden fra middag til stengetid har en tendens til å virke veldig kort siden en bryllupsmiddag gjerne varer noen timer. Så et skjermet lokalet til privat leie gir oss bedre fleksibilitet for stengetider, men også tid til dekorasjoner og pynt i forkant av den store dagen. 

Så er det videre, hvilken stil, hvilket lokalet og hvor på kartet? 

Altså! Det er vanskelig. Her i området finnes det nok av bygninger som kan leies for en slik festelighet, men noen er et eneste “nei-nei” fordi farger og stil krasjer totalt med min, noen lokaler er for små, og andre lokaler blir for store igjen. I tillegg til det, så skal vi jo være enige om det samme lokalet også. 

Valget falt til slutt på en historisk mølle, og selv om det er litt vanskelig å se for seg hvordan det kommer til å bli når det står tomt og upyntet, så merker jeg at vi har tatt det rette valget. 

Mølla ligger så nærme kirken vi skal gifte oss i, at det er muligheter for transport med hest (som så klart er drømmen jeg har hatt fra jeg visste hva et bryllup var). Det er et nydelig uteområde langs bekken som renner forbi mølla, som er et stort pluss da vi skal ha et sommerbryllup og håper på godt vær. Inne ser lokalet ut som en låve, hvilket er perfekt! Vi bor selv på gård, så et låvebryllup er rett og slett det som kler BT og meg best. 

Her er en liten titt på lokalet vi har valgt for den store dagen 

Gjett om det kommer til å bli pyntet fra gulv til tak med drøssevis av nydeligheter! 


– Speiltvillingene på facebook – 
 

11 kommentarer
    1. Åh, dette kommer jo til å bli helt fantastisk! 😀 😀 😀 Jeg gleder meg på deres vegne! AP kommer også fra gård, som broren hans tok over. Da han og fruen giftet seg, var festen i deres egen låve på gården! Helt perfekt. Masse lykke til med den videre planleggingen!

    2. åååå, jeg håpet virkelig at dere kom til og velge den gamle mølla.. er så utrolig fint der:) ska jeg gifte meg blir det plassen festen ska være for oss også:)

    3. Hei 🙂 Jeg har lest bloggen din en stund, og spesielt nå som du deler så mye rundt bryllup. Saken er den at jeg skal gifte meg neste sommer, og vi sliter veldig med å finne lokalet. Da jeg leste innlegget ditt om nettopp dette fikk jeg inntrykk av at du visste om en del steder? 🙂 Har sett på mange her i tønsberg, men syns stilen kræsjer veldig med det vi vil ha. Har du noen tips? 🙂
      (Prøvd å kontakte deg før over fb, håper ikke jeg maser:) )

    4. Hei, det hadde jeg også tenkt å spørre om. Kankje ikke bare i Tønsberg men vestfold generelt 🙂 Er så vanskelig å finne lokaler nå idag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg