DIY bryllupsinvitasjoner

Nå som både kirke og festlokalet er bestilt til bryllupet vårt, kunne jeg sette meg ned å lage noen prøver på bryllupsinvitasjoner. Herlighet, så sykt moro. Jeg har lyst til å lage så mye som mulig selv, og da er invitasjoner en del av det. Å gjøre kreativiteten om til virkelighet er noe jeg ånder for, samtidig håper jeg det vil være med på å inspirere andre til og sette seg ned med bryllupsforberedelser, og gjøre/lage masse selv. 

Siden invitasjoner er noe som bør komme ut om ikke så alt for lang tid, var det det første jeg kunne sette meg ned med. Og jeg har laget to utkast, så får jeg se om det blir noen alá dette, eller om jeg faller på noe helt annet. Hjemmelaget blir det uansett.


Jeg ble nødt til å teste ut min nye kuttemaskin, Silhouette Cameo til invitasjonskortene. Jeg kjøpte en mal som kutter ut kortet som bildet under viser. Det første bildet viser fremsiden av kortet, hvor åpningen er omtrent på midten. Jeg syntes kortet var så stilig da jeg så det, men da jeg hadde laget det syntes jeg faktisk det ble litt for enkelt, og litt for svart-hvitt. Jeg er nok ikke en veldig minimalistisk person av meg, og trives bedre med preg av vintage og shabby. 

… Så derfor gjorde jeg om litt på klippemalene, og laget en prøve nr to.

Jeg ser for meg at når jeg har bestemt meg for hvordan invitasjonen endelig skal se ut, så skal min kjære kuttemaskin gjøre en stor jobb, før jeg ber inn til vinkveld med jentegjengen, og lar de hjelpe meg med å lime alt sammen til en stor bukett ferske og hjemmelage invitasjonskort. 


– Få med deg brudeferden gjennom Facebook – 

 

31 kommentarer
    1. Du er så flink! Du skal virkelig ha skryt for det du gjør! Hadde aldri klart å lage egne invitasjoner, selv ved hjelp av en kuttemaskin!
      Syns den første var ganske stilig eg 😀 <3 Håper du finner ut av det, å lykke til videre 😀

    2. Kjempefine. Men jeg ville skrevet voksne isteden for voksene, er det i hele tatt et ord? Litt koselig å sende innbydelsene fra ungene, men personlig likte jeg det ikke. Nå var det mer layout du ville ha tilbakemelding på. Så da sier jeg fint, men ikke wow 🙂 lykke til

    3. Så stilig!! Sikler etter den maskinen selv. Både til skrapping og sying ☺️ Men jeg syns nok at den første var penest! Ren og fin ☺️ Lykke til med forberedelsene. Lagte alt selv jeg også. Så kjekt for da kan man lage en rød tråd på invitasjoner, kirkeskriv, menykort og bordkort! Og alt inni mellom der 😁 Sparer masse penger på det!!!☺️

    4. Invitasjonen er kjempe fint, men det er ikke best å vise hvor og når skal dere gifte. Det blir sikkert ubehagelig for dere hvis noen dukkert opp som du har ikke invitert

    5. Så morro!!:) jeg fikk den maskinen til jul, men har ikke brukt den så mye ennå, hadde en eldre versjon før som jeg har brukt mye. Får opp hobbyrom denne uken! Så gøy å lese at andre også bruker det 🙂 lykke til med alle forberedelser til bryllupet 🙂

    6. Nydelige invitasjon, du er så flink og kreativ! Bare en liten ting, er ikke sikkert jeg ser riktig for er ikke så lett å lese på bildene, men det ser ut som du har skrevet ‘voksene’, i stedet for ‘voksne’, som det skal skrives. Jeg hadde satt pris på om noen hadde rettet på meg, med mindre det er bevisst, med tanke på de fremdeles ikke er ferdig trykket:-)
      Hilsen fast leser siden jentene var babyer.

    7. Så morro måte du har laget teksten, fint å inkludere barna i hele opplegget <3 Jeg skal også gifte meg snart, så håper du deler masse inspirasjon og ideer, planleggingen er nesten halve gleden 😉

    8. Tenkte bare å si i fra om at det skrives “voksne,” og ikke “voksene.” Lykke til videre med planlegging 🙂

    9. Åh! Jeg anbefaler deg veldig å stikke innom Norway Designs hvis du er i Oslo! De har sååå mye inspirasjon til bryllup og papir i alle tenkelige farger og teksturer!
      Jeg var der i går, og da jeg leste innlegget ditt nå, kom jeg til å tenke på at du og papirkjelleren på Norway Designs ville vært en mach made in heaven. 😀
      Butikken ligger rett ved Nationaltheatret t-bane.

    10. Core: Tradisjon tro er jo at våre foreldre gjør det, men tradisjon tro er vel også at man gifter seg før barna er satt til verden, så hvorfor ikke snu på det 🙂 Vi syntes det var en morsom vinkling 🙂

    11. Har også en silhouette maskin som jeg er så glad i!! Kan brukes til alt mulig.
      Tipser om viss du skal bruke maskinen din til å skrive alt, kan dette være en god ide: http://www.silhouetteschoolblog.com/2014/05/4-ways-to-fill-fonts-with-sketch-pens.html . I tilegg har jeg erfart at scetchpennene om det er di du bruker fort går tomt, anbefaler derfor å bruke penholder og vanlige svarte kulepenner/fyllepenner, men da lurt med et “testekutt” kan hende noen ganger at spissen kommer for langt ned.
      Ellers ha ny kuttematte liggende, da jeg har erfart at den har revnet langs kanten etter mye bruk.

    12. Jeg skal IKKE fortelle deg at det heter voksne, for det har flere allerede gjort (og jeg TROR jeg har nevnt det før…) Og NÅ tror jeg at du husker det! 🙂
      Likte versjon 2 av kortene best jeg da (flinkis) 😀

    13. Fine kort! 🙂 Hva har du brukt for å få til teksten? Er det frihånd eller “stempel” på en måte.? 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg