The Daisy Dress

I går var himmelen grå og mørk, det er akkurat det været hodet og hendene mine trenger for å få krativitet ut i livet. Jeg begynte å klø i fingrene allerede fra morgen av, og da min kjære venninne og forlover Kaja spurte om jeg hadde tid til å leke med henne, ble det rett og slett en heldagsdate, med stoffshopping og sying på kvelden. 

Jeg har tidligere lovet å lære Kaja å sy sin egen genser, så hva var vel ikke bedre enn at hun fikk sydd sin første genser, mens jeg fikk sydd en ny kjole til Otilie. 
Kaja døpte kjolen til Daisy Dress, så da heter den det. 

Denne kjolen kom jeg tilfeldigvis over en gang jeg bladde litt på pinterest. Jeg falt hodestups pladask for kjolen, og lagret bildet til datan så jeg kunne sy den ved en senere anledning:

 


 


Jeg har blitt skuffet over Stoff&Stil sitt utvalg den siste tiden, og i følge to gode venner, så er det fordi jeg har “rundet” butikken for mange ganger. Så i går reiste jeg til en stoffbutikk i Tønsberg som heter Quiltefryd. Det er en stoffbutikk som omtrent bare har rene bomullsstoffer, men til gjengjeld et vanvittig stort utvalg og de lekreste og mest delikate farger og mønster som er mulig å finne. Hadde det ikke vært for at Kaja måtte passe på to utålmodige treåringer, kunne jeg blitt i butikken i 4 timer…. Ahhh!! Jeg faller helt ut av den virkelige verden, når jeg får meterruller med stoff foran meg. 

Siden jeg bare hadde et bilde av kjolen, har jeg tegnet mønster selv. Og selv om jeg synes den biten er det kjedeligste, ikke minst fordi det tar mye tid, så er det utrolig gøy å ha kommet så langt i syverden at jeg kan se bilde av et plagg for så å sette det ut i livet. 

– Daisy Dress – 

Otilie ble kjempeglad for ny kjole, og Olivia må vente tålmodig på en ny regnværsdag, men det er det allerede meldt for morgendagen 🙂 

Gi meg gjerne en tilbakemelding på kjolen. 


– Speiltvillingene på Facebook – 

70 kommentarer

Siste innlegg