Kaninhus in progress

Nå begynner det å bli riktig så koselig i kaninparadiset. Gresset kommer sakte, men sikkert, og jeg har kommet et godt stykke på vei med det lille huset. 
Skallet til huset sto der fra før, men jeg har blitt overrasket over hvor mye arbeid det har vært for det. Huset har vært mitt prosjekt som jeg har jobbet med når BT har vært på jobb, så selv om en snekker har ett og annet å pirke på, må jeg si at mestringsfølelsen er stor når jeg ser det koselige lille huset på tunet. 

Den ene veggen med dør måtte jeg lage på nytt, jeg har også snekret dør og nye vindulemmer, pluss at jeg måtte lage nye vindskier. I tillegg har jeg lagt tynnere planker over alle sprekker rundt huset. Så har jeg isolert gulv, vegger og tak, før jeg har kledd hele innsiden med planker og malt det hele. 

INNE


Innredning er noe av det jeg synes er mest gøy, og siden vi bor på en gård med en låve med mange rare skatter, tok jeg meg en tur med trillebåra og fant flere morsomme ting til å innrede med. Da BT kom hjem fra jobb en dag og jeg hadde båret steiner og annet rart inn i kaninhuset, sa han – jøss, jeg hadde ikke sett for meg at du skulle innrede det slik. 
Det hadde ikke jeg heller, men det er det som er gøy med å lete etter gamle skatter, da kommer ideene av seg selv, og resultatet ble deretter. 

Jeg fant en gammel hoggestubbe til ved, som ikke er i bruk mer, og de samme rørene som vi har satt blomster i ute i kaninheiningen tok jeg opp igjen inne som platåstøtter. Varmelamper har vi mange av, og det passer perfekt i kaninhuset på vinterstid slik at kaninene har et krypinn de kan varme seg i. 

Jeg har snekret et lite hus over hoggestubben, og laget en trapp av brostein og planker som vi også hadde liggende. 

Jeg har fremdeles en del igjen inne, som do og matstasjon, men det begynner å ligne et skikkelig hjem som jeg trur Miffi og Kløver kommer til å kose seg i. 

Ute har vi fremdeles en del igjen, så enn så lenge får de to kaninene våre være innekaniner og bli enda bedre kjent med oss. 


Nå skal BT og jeg på telttur, mens jentene skal til morfar, så da blir jeg litt borte fra bloggen, men følg med på snap om du ønsker det: Stinetuss. 

– Speiltvillingene på Facebook – 

16 kommentarer
    1. Hei Stine! Jeg tror dette er første gang jeg legger inn en kommentar på en blogg noensinne, men nå måtte jeg nesten skryte litt av deg. Du er så utrolig flink! Det gleder mitt dyreglade hjerte å se hvor mye du gjør for dyrene deres <3 jeg er sikker på at de nydelige kaninene vil stortrives her 🙂 du er så dyktig og jeg elsker å lese om dyrene og de vakre jentene dine <3 klem

    2. Du er knallflink, Stine! 🙂 Virkelig ett fint forbilde! Du inspirerer meg mye. Kos deg masse på tur med din kjære, nyt hverandre og tiden med litt “alenetid” sammen 🙂

    3. Ååh, så koselig det så ut! Nå gleder jeg meg bare enda mer til huskjøp; da kommer jeg definitivt til å ta inspirasjon fra deg her. Kommer kaninene til å bo ute på vinterstid, eller hvordan planlegger dere å løse det?

    4. Åååååååååå så koselig det er der inne:) Skulle jeg vært et dyr, tror jeg at jeg ville vært en kanin hos deg 🙂
      Ikke ta dette på en dårlig måte, men på bildet så ser det ut som kaninene kan kræsje i lampa. Stemmer det, eller er det bare jeg som ser og kanskje tenker feil? -uansett så er det veldig koselig, og det er tydelig at du har et hjerte for dyr. Hold oss oppdatert ^^

    5. Du er SÅ flink! Og en så fantastisk inspirerende person! Nettopp gått i gjennom Syskolen, og det kom veldig til nytte da jeg vil begynne å sy klær til lille jenta mi på snart 5 mnd! 🙂 En ærlig blogg som jeg elsker å lese! Du fortjener å ligge på 1.plass, helt klart! Kos dere masse 🙂

    6. Hei!
      Finner mye inspirasjon inne på sy-sidene dine, og lurer på å børste støvet av symaskinen jeg kjøpte for noen år siden.. Lurte på hvor langt jeg kommer med en billig symaskin fra Coop obs?
      Nyt sommeren 🙂

    7. Anonym: Så koselig å høre 🙂
      Godt å være observant, de kan ikke stange i lampa, den henger med avklaringen dem må ha på grunn av varmen. Det er ikke tak over innehuset, så dermed blir det veldig langt opp til lampa fra gulvet de står på 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg