Kaninhopp i gresset

Jentene er hjemme fra barnehagen i dag, noe som ikke var helt planlagt etter gårsdagens svettetåkter, og med samme værmelding for denne dagen. Men Otilie hadde et fall på tirsdagen og har klaget veldig over smerter, hylt faktisk om vi har løftet henne. Siden smertene ikke var noe bedre i dag tidlig, ringte jeg legekontoret for en sjekk. Etter det bar det inn til sykehuset for røntgen av kragebeinet, men heldigvis fantes det ikke brudd. 

Heldigvis har hormonene holdt seg under kontroll i dag, og jentene har hatt den beste tålmodigheten på venteværelser og undersøkelser. Nå nyter store og små, tobeinte og firbeinte sommeren på sitt beste underdørs, og aller helst i skyggen! 

Nå skal det bli utrolig godt å få ferdig uteplassen til kaninene, de er helt klart i sitt rette element når de er utendørs. Jeg vet ikke hvor mange runder de har løpt som to streker, eller hvor mange krumhopp de har tatt. Selv om det virker som de koser seg inne, og går fritt rundt der også, så er det tydelig at livet utendørs er enda bedre. Underlaget er ikke glatt og det er masse spennende å snuse og spise på.  

Så trygge kaninene har blitt på oss, er det ikke noe problem å la de hoppe fritt rundt under oppsyn. For litt løvetann rett fra hånda smaker uansett aller best!

 – Kan jeg prøve å være kanin også? –


– Speiltvillingene på Facebook – 

9 kommentarer
    1. ååh, så skjønne bilder av jentene! Ser ut som de virkelig koser seg med kaninene <3 De ser så omsorgsfulle og snille ut og at de beundrer de små dyrene 🙂 Veldig koselig å se!

    2. Så utrolig skjønne små vesener. Jeg har selv hatt ulike kaniner i mange år, og har en sort løvehodekanin nå 🙂 Men nå de små kaninene deres går løs ute, løper de ikke avgårde da? Klarer de å holde seg i nærheten av dere?

    3. Pernille: Ja, veldig 🙂 De stikker ikke av gårde nei, men jeg holder øye med de 🙂 Hadde selv kaniner som barn og jeg slapp de alltid fritt ut på plenen. Aldri opplevd at de har stukket av 🙂

    4. Så søte. Kan du skrive litt om hvordan man gjør de tamme og hvordan man burde gå frem når de skal gå fritt ute? Hvordan type er disse forresten? 🙂

    5. Michelle: Å få kaninene tamme er greit, man må være mye sammen med de, og la de komme til deg. Ikke løfte, bære og tvangskose, men sette seg ned med litt mat og gi de trygghet og kos når de kommer. Jeg bruker også å smatte når jeg kommer med mat, så nå allerede kommer de stormende når jeg smatter på de, selv for kun kos.

      For å gå fritt ute, må kaninene være trygge og uredde for mennesker. Når de er det kan de hoppe rundt til du går å henter de igjen. Min erfarig er at kaniner ikke hopper veldig langt fra hjemmet sitt. De holder seg i trygge omgivelser.

      Dette er hermelin/løvehode. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg