SMÅSHADY, PIRRENDE OG FENGENDE? DA ER BOKA FOR DEG!

 

/ Annonse for Cappelen Damm / 

Oppslukt og nysgjerrig, to ord jeg har måtte leve med de siste døgnene. Kanskje er det rart når drømmene begynner å basere seg på en bok, men for meg er det helt naturlig. Kall meg avhengig på samme måte som andre er av tv-serier. For meg er det bøker som gjelder, jeg forsto det bare ikke før mitt voksende liv. 

Som “voksen” (etter fylte 20) forsto jeg endelig betydningen av å kunne falle til ro med en bok, slippe taket på det hektiske og stressene og la meg lede inn i annen historie. Krim og romaner – bare gi meg det, gi meg det beste og mye av det. 

Hva er vel ikke bedre enn å leve seg inn i en kjærlighetshistorie, og kjenne på pirringen den medfører? Det er jo nå fem år siden jeg flyttet sammen med mannen i mitt liv, det gjør at de store sommerfuglene roer seg, men allikevel kjenner jeg stadig på de. Den 29.februar i år, gikk jeg ned på kne og spurte min kjekke samboer om han ville gifte seg med meg. Kriblingen i magen tok nesten knekken på meg, det var like før jeg måtte melde inn egenmelding, men jeg turte og lykkerusen etterpå slo til og med den nyforelskede følelsen. Sommerfuglene var tilbake <3 Kjærlighetslivet komplett! 

Allikevel takk jeg aldri nei til mer romantikk og spenning igjennom en bok. 

Boka må allikevel være fengene fra første side, og samtidig lettlest, om ikke har jeg for lengst falt av lasset og er på letning etter en ny bok som gir meg akkurat det. 

“Jeg trengte penger. Mye penger. Èn million dollar var prisen satt på hodet til faren min. Når du er stilt ovenfor et sånt ultimatum, gjør du det du er nødt til. Det var akkurat det jeg gjorde.”

Jeg har nå lest ut første bok i den nylanserte bokserien Calendar Girl på fire bøker, siden Cappelen Damm, ville høre min tilbakemelding på boken. Som leser følger jeg Mia som prøver å reddet skinnet til sin egen far, sin søster og seg selv, fra en spillegjeld den alkoholiserte faren har pålagt seg. Mia tar på seg en jobb som dyr eskortejente, en avtale på 12 måneder og 12 ulike menn. Sex er frivillig, men gir ekstra betalt. 

Om jeg skal gjette blir dette sommerens heteste bok, og har allerede vært #1 på New York Times Bestselgerliste. Boka er lettlest, underholdene og sykt fengene. I tillegg er det vel ikke til å stikke under en stol at sex selger fordi vi liker det, og denne boken inneholder mye sex. Vi får leve igjennom drømmen på hvordan det er å bade i luksus med dyre designer klær og de største villaene, det er kun rike menn som har råd til å leie en eskorte som Mia. 

“trutemunn og anoreksi var tydeligvis siste mote, og jeg hadde ingen av delene, og i denne kjolen ble ingenting overlatt til tilfeldighetene.”

Mia er allikevel ingen “dum Barbie”, men en kvinne med sterke meninger og sans for humor, (og sex). 


– Hva er egentlig bedre enn dette? – 

– Har du lurt på hvordan det vil være å leve et liv som dyr eskorte? I så fall finner du svaret i Calendar Girl. En oppslukende, småshady men pirrende historie med drama og følelser som krysser hverandre igjennom boka. 

Calender Girl er en verdensomspennende sjokkselger, som hele verden snakker om.  

Nå som sommeren kommer er det bare å legge fra seg mobil og mac, for så å slenge deg ned i den varme sanda på stranda med en bok i hendene. Jeg trur du vet hvilken bok?! 

– Jeg er allerede klar for bok nummer 2! 


Konkurranse

Cappelen Damm har også laget en konkurranse, der det trekkes to vinnere av hovedpremien, som er “En romanisk Getaway til verdi er 5000 kroner”, samt at en vinner blant mine lesere vinner et gavekort på boka Calendar Girl. 

For å delta i konkurransen må dere dele en egen kjærlighetshistorie / datinghistorie som kan være morsom, flau, kul eller romantisk på landingssiden til calendargirl.blogg.no ! Her vil alle historiene postet slik at alle kan lese og leve seg inn i romantiske øyeblikk – jeg gleder meg! 

– Lese mer om boka hos Cappelen Damm?
 

Skriv din histoire HER! 

12 kommentarer
    1. Hvis du har lyst på en god bok kan jeg anbefale Room av Emma Donoughe. Helt fantastisk hjerteskjærende bok som har blitt slukt på et par dager. Fullstendig unik og vakker!

    2. Hei!
      Jeg har sendt deg en mail forrige uke, men vet ikke om du har fått den? Det gjelder ang et tyllskjørt 🙂

    3. Fantastisk god bok som ein blir oppslukt i frå første side! 😀 Eg får rett og slett ikkje nok av denne boka 😛 Fekk den som leseeksemplar i bokhandelen eg jobbar i 😀

    4. Vet du når vinnerne får svar? Jeg har ligget på førsteplass på topplista nesten hele uka, men på annenplass det siste døgnet før konkurransen ble avsluttet. Den skulle bli avsluttet den 08.06, men jeg ser at det fortsatt går an å stemme. Vet du noe om dette? Ellers får jeg bare smøre meg med tålmodighet :p

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg