Kaninhus DIY

Mitt store utendørs prosjekt om dagen er kaninhjemmet, og jeg har ansvaret for kaninhuset. Ikke for at BT ikke kan hjelpe til, eller at jeg har bestemt at jeg skal gjøre det alene, men fordi han har ekstremt lange arbeidsdager nå. Han er ofte bare hjemme til middag og de to timene han får til rådighet sammen med jentene før de skal sove for kvelden, før han på ny må ta noen timer til på kontoret. Dette er noe jeg er godt vandt med, så jeg har ikke noe i mot å sage, spikre og skru på egenhånd. Bare jeg har med boka mi på øret, så koser jeg meg glugg! 

Restaureringen av det røde huset har tatt mer tid enn jeg på forhånd så for meg, men når det må isolerer og delvis lages på nytt, så tar det tid. 
Jeg gleder meg så klart aller mest til å innrede huset innenfor, og snekre platåer og soveplasser. Nå kan jeg endelig si at jeg nærmer meg, bare jeg får på litt maling, og får isolert og planket takets innside av huset. 

Her følger litt bilder av prosessen. 

Gresset har begynt å spire i disse dager også, så det lover godt for kaninpusene våre som nå bor for det meste i hele stuen. 

22 kommentarer
    1. Dette må da bli verdens lykkeligste kaniner, med verdens kuleste og beste hus og hage. Så flink du/dere er.

    2. Du er så utrolig flink! Den hagen du har laget for jentene er helt fantastisk!
      Her maser jeg hver dag om å flytte litt vekk fra sentrum før lille kommer, siden jeg vil ha muligheten til å ordne og styre som deg!
      Nei, shit. Du IMPONERER virkelig!

    3. Hvor høg skal du ha gjerdet? Vi driver å lager kaninhave selv, men er litt usikker for jeg er så redd katter, rev osv. Skal hoppe over og ta dem:/

    4. Jeg må bare si at du et utrolig flink! Du gjør mange prosjekter og virker som en helt fantastisk mamma!! Du er virkelig min favorittblogger, du oppdatere ofte og innleggene dine er veldig bra. jeg beundrer deg og alt du får til. Må også legge til at dine døtre er så utrolig skjønne!

    5. Marte: Tusen takk 😀 Bt har stått for mesteparten av utedelen, så den skal jeg ikke påta meg ærend for, men sammen er vi et godt team 😀

      Hihi, jeg skjønner deg godt jeg. Jeg kunne ikke bodd i noen by, men så er jeg oppvokst på landet (dog i et byggefelt). Trives ufattelig mye roen som er her på gården <3

    6. Silje: Det blir anbefalt å lage innhegning med tak fordi det også finnes rovfugler. Vi skal allikevel ikke ha tak over hele dette området, men det blir en utedel med tak som kaninene er trygge i når vi ikke er hjemme osv. 🙂

    7. Artig å følge med på denne prosessen! 😊 Selv var jeg ny kanineier i høst, ser vekk fra kanin i bur når jeg var mindre, og det var litt av en erfaringskurve! Etter å ha blitt med i kaningruppa på face og kjøpt boka til Marit, forsto jeg fort at her skulle buret kastes. Så mine to nye små hopper løs i hele leiligheten og har en innglasset balkong de springer ut på så fort døren er åpen. De er jo som små hunder, lydige og lystrer navnet sitt. Tidsinnstilt på pelletstid morgen og kveld. Kaniner er virkelig herlige skapninger! Artig å følge deg videre inn i kaninverden! 😊

    8. Fy søren!!! Jeg blir så imponert over hva du får til! Du syr de flotteste klærne til deg selv og døtrene dine og bygger et supert hus til de søte kaninene deres. Må også si at det jeg har sett av huset deres ser så utrolig flott ut! Jeg beundrer deg på så mange måter og synes du gjør en strålende jobb:-) Ha en fin dag videre!

    9. Dette blir så bra Stine! Du er flink altså! Gleder meg til å se alt når det er ferdig!
      Har dere netting eller noe under all jorda på bakken forresten? De kommer mest sannsynlig til å grave seg ut hvis ikke :/

    10. Hei. Lurer på hvordan dere har tenkt å gjøre med de om vinteren? blir de inne i huset da eller snør det kanskje ikke så mye der? 🙂

    11. Så freeesht det blir 🙂 De kommer til å stortrives fra første stund. Håper dere har gravd ned netting i bakken, ellers blir det kaninjakt, hihi. Har hatt kaniner store dele av livet og måtte grave ned mengder med gjerde i bakken da de gravde nye hull HELE tiden. Men de er ganske søte når de gjør det da 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg