Road trip

Jentene har fått fri fra barnehagen i dag, og denne dagen har de gledet seg veldig mye til. 

Vi skal nemlig til Halden for å hente de to søteste kanunungene våre. Jentene er rett og slett i ekstase! Reisen er nesten to timer hver vei, men siden deler av ruten er på ferge, trur jeg ikke det blir kjedsomt langt for de to små. 

Kaninvillaen og uteplassen er ikke ferdig enda, så den første tiden skal kaninungene bo inne sammen med oss. Vi er mange som skal bli godt kjent med de, for det er ikke bare to jenter på tre år som skal lære seg riktig oppførsel rundt kaninungene, det er også to katter og en stor svart hund. 

Tyra som er rottweileren vår har alltid vist stor forsiktighet til alle dyr, om det er hest eller katteunger.


Her ville ikke Tyra sitte bundet på siden, så i stedet løsnet hun knuten og løp med Dronningen som luftet seg på banen. 

Vi har også vært kaninpassere en gang, og da denne kaninen var ute å hoppet på plenen la Tyra seg ned i gresset for å studere det lille vesenet. Men Tyra er også en sjalu hund, så hvis hun synes vi koser for mye med kattene kommer hun pipende for selv å få kos. 

Min erfaring er at “alle” dyr kan gå godt sammen, så lenge de blir introdusert for hverandre riktig, og at tilvenningen til dyrene går gradvis. Med en sjalu hund er det også viktig at vi ikke glemmer henne. 


Her la Tyra seg inntil den ene pusen vår da hun var blitt påkjørt av bil, slik hun gjorde på jentene da de var nyfødt. 

Vi gleder oss! 

 

12 kommentarer
    1. Hei! Ønsker dere en god tur!
      Kan jeg spørre hvem/hvor dere kjøper kaninene av? Bor i Halden og kjenner mange som selger kaniner, så er bare nyskjerrig 😁❤️ Blir spennende tid fremover!

    2. Jeg er helt enig! Alle dyr kan gå godt sammen 🙂 Vi fikk hund(adopterte en voksen) og kaninene våre var ikke vant til hund i det hele tatt og de har blitt vant til hun nå og alle tre går kjempefint sammen. Jeg vil tror, med tanke på kaninene, at det er enklere når de er unger å bli venn med tyra! Tyra virker jo som tidenes snilleste hund!
      Men jeg må bare si noe om du ikke vet det fra før, kaninene må ikke være i bur når de skal hilse på andre dyr for første gang, de må ha mulighet for å gjemme seg, hvis ikke kan de bli veldig stressa. Vi hadde kaninene inne på et rom og gjerde mellom et annet rom hunden var i. Så kunne de hilse på hverandre. Eventuelt går det jo ann å ha hunden i bånd og ikke noe gjerde. Men dette har du jo sikkert tenkt på og, men bare deler litt erfaring 🙂
      Nydelig bilder av Tyra, da!

    3. Jeg er helt enig! Alle dyr kan gå godt sammen 🙂 Vi fikk hund(adopterte en voksen) og kaninene våre var ikke vant til hund i det hele tatt og de har blitt vant til hun nå og alle tre går kjempefint sammen. Jeg vil tro, med tanke på kaninene, at det er enklere når de er unger å bli vant med tyra! Tyra virker jo som tidenes snilleste hund!
      Men jeg må bare si noe om du ikke vet det fra før, kaninene må ikke være i bur når de skal hilse på andre dyr for første gang, de må ha mulighet for å gjemme seg, hvis ikke kan de bli veldig stressa. Vi hadde kaninene inne på et rom og gjerde mellom et annet rom hunden var i. Så kunne de hilse på hverandre. Eventuelt går det jo ann å ha hunden i bånd og ikke noe gjerde. Men dette har du jo sikkert tenkt på og, men bare deler litt erfaring 🙂
      Nydelig bilder av Tyra, da!

    4. Anonym: Haha, det skulle tatt seg ut! Nei, vi har ikke pels i dette hus annet enn på levende friske dyr. Så dette er bare en fuskepels-vest fra Kappahl. 🙂

    5. Stine, DU ER FANTASTISK!
      Måten du ser, har forståelse for og lar dyra ta ting i sitt eige tempo.
      Er unikt!
      Så god Tyra er rundt andre dyr og unger..
      Kaninane er heldig som får flytte inn hos dåkke. Og er veldig enig at alle dyr kan gå ilag.
      Når eg var 12 år fikk eg ansvar for ein rødrev, som mista mor si når den var 3 – 4 dager gammel! Den levde fritt og vi hadde både hund, katt og sau! Reven og hunden sprang ute og leika fritt! Reven var med på sauesanking, hjortejakt.. Alt! Det var eit fint barndomsminne !

    6. Så nydelige kaninunger dere har fått. (Følger deg på snap) Ser ut som om både O&O og kaninene storkoser seg. De kommer til å leve veldig godt ute, når hjemmet blir klart. Drømme hjemmet til enhver kanin 🙂

    7. Linn: Åh! Så utrolig god du er! <3 Nå ble jeg varm her jeg sitter..

      For en opplevelse å kunne leve så tett med en rev, det er ikke noe mange får oppleve! Kan tenke meg det var et fint barndomsminne. Min bestefar reddet et råddyr som hadde ødelagt beinet på vinterstid. Han tok det med til låven, og selv om dette var et villt dyr ble det så tamt at det spiste av bestefar sine hender. Dette var kjempe spennende for oss barnebarna som kunne se 🙂

    8. Hei Stine.
      Du har en fantastisk blog, og jeg undrer stadig på hvorfor du ikke ligger blandt top 3 stadig vekk. Jeg lurer egentlig bare på om dere har Dronningen fortsatt eller hva som er skjedd med hun?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg