Konkurranse på BR Leker

/Annonse/

– Mamma, kan vi bade med bokstavene? Kan vi mamma? 

// BR Bokstavklistremerker / BR Beholder til Badeleker // – Annonselenker

Etter jentenes bursdag har det ikke gått en dag til kjedsomhet, litt nye leker og verden blir det lykkeligste sted. 

For tiden er jentene her i hus så opptatt av bokstaver at de klarer å finne bokstaver som ikke en gang er virkelige bokstaver. “T- for Tyra mamma, og S for deg. Den som ser ut som en brille er pappa sin, O for MEG, og se E for Ella og A for Ada og Atle, morfar Arild og tante Anette!” Så tar de like etterpå en trall; 

“A – B – C, så lett som bare D – E -F, G og H ……”

Ved å se og leke med bokstaver har læringen skyti fart, og som mamma er det ikke annet enn fantastisk å være tilskuer til. 

Badelekene fra BR Leker har vi på andre runde nå fordi leker i badekaret må være noe av det mest geniale. Ungene får leke, utfolde seg og lære, jeg på den andre siden, får en god samtale mens jeg rekker å rydde og vaske over badet.


Utenfor badekaret er det også BR leker som går igjen. Den fine serien BR Treleker blir hyppig brukt.

Jentene leker kiosk og selger både is og kaker til en hver kunde som skulle befinne seg i umiddalbar nærhet, det kan like gjerne være Ole Brum som sin søster, mamma eller pappa. Ekstra gøy er det med pengene kunden må betale med, som så skal inn i kassa apparatet. 

De spiller på xylofon og synger alt i fra Frost-melodier til barneviser og regler. I kampens hete er det ikke alltid like lett å dele, men når de til slutt skjønner at det å dele fungerer best er det et stolt morshjerte som kan se de to sitte ved siden av hverandre mens de synger til en oppfunnet melodi som enda ikke synkroniseres helt med sangen de synger. Musikk i mine ører er det uansett. 

Jeg lurer på hvor mange timer jeg selv har lekt med kuleramme. Kanskje var det derfor mattematikk ble min favoritt fag? Å telle er som regel ingen sak, men å kunne telle mens man peker for å komme til det riktige antallet er ikke enkelt. Denne kuleramma har vært til stor hjelp her, jentene synes det er morsom å telle med den og stadig klarer de å telle en etter en kule uten å hoppe over eller å legge til. 


Konkurranse 

Om en uke, torsdag 12. mai, skal jeg trekke ut en heldig vinner av et av BR leker produktene som jeg viser frem i dette innlegget. 
Alt du trenger å gjøre for å være med i trekningen er: 

– legg igjen en kommentar i kommentarfeltet til dette innlegget. Skriv inn om du ønsker BR bokstavklistremerker, BR Lekebutikk, BR Kuleramme eller BR Xylofon
– Husk å legge fra deg mailadressen i feltet for det, slik at jeg kan kontakte deg om du vinner! (Mailadressen din blir kun synlig for meg)

Jeg deler også konkurransen på Instagram, dobbel sjanse blir det om du er med i trekningen begge steder! 🙂

 

// Lekebutikk //


// Kuleramme / Xylofon //
 

Ta en tur innom hjemmesiden: BR.no for å se alle de flotte lekene deres! 

 

176 kommentarer

Siste innlegg