Bind, tampong og sjokolade

Nye ideer for markedsføring er for mange et fagfelt og en egen stilling. Milliarder av kroner setter i potten for markedsføring og ut kommer den ene reklamen etter den andre. De bygger sine produkter på kundens behov og må derfor vite hvilke kundegruppe de har med å gjøre. Er det kvinnen 40 pluss som er arketypen, eller ung mann i 20 årene? 

I går, på den lokale matbutikken Spar, oppdaget jeg noe som jeg først trudde var en total feilplassering. Så lo jeg, høyt, der jeg sto alene i butikken. 

– Den sjokoladen der er så visst ikke feilplassert! Den er plasser i beste sendetid, til en hver kvinnes månedelige fiende. 

Endelig en reklame som traff blink for mitt vedkommende. Ingenting er som store doser sjokolade og lakris når den røde uka er i gang. Selv har jeg vært så “heldig” at jeg halvveis blør ihjel en uke i måneden til tross for at jeg har hormonspiral som hos de fleste gir lite eller ingen blødning. Hurra! Da er det bare å synes synd på seg selv og nyte gleden sjokolade gir. 

Det er bare gjør det kninkende klart for de mennene vi bor med, at sjokolade og søtsaker er en nødvendighet for oss kvinner som uheldigvis må lide oss igjennom 30-40 år med mensturasjonssmerter, løpske hormoner, og graviditeter. De aner ikke hvor lett de slipper unna!

 


– Speiltvillingenen på Facebook – 

 

15 kommentarer
    1. Beklager å måtte si det, men dette er noe matbutikken har drevet med det siste året.
      Ellers en nydelig blogg! Eneste bloggen jeg leser fast. ;*

    2. Helt innafor å sette sjokoladen med bindene! Fantastisk! Jeg har aldri hatt noe særlig mensensmerter eller ekstreme mengder med blod, men er høygravid nå. Og merker at jeg fikk et skikkelig furteøyeblikk til mannen her om dagen da vi skulle ut å spise. Da fikk han høre hvor lett de slipper unna. Er tre sekunder så er de med på alt, de kan fyre av en ladning så er de ferdige. De slipper å legge på seg x-antall kilo, melkespreng, stor rumpe, føle seg som en ball, fødsel, amming, redsel for å blø igjennom dersom man har mensen, ømme pupper osv XD Men elsker mannen like høyt for det om altså. Det var bare et av “de”øyeblikkene hvor ting var kjipt som gravid 😛

    3. Du skriver bra men en feil jeg ser går igjen er at du skriver “trur, trudde” istedet for “tror, trodde”

    4. Hei!
      Høres ut som om vi har en felles “interesse”… Med stadige døden-nær-blødninger 😉 Lurer på om du har vurdert å skifte spiral? Altså sette inn ny. Etter irriterende blødninger til og fra i tre år (!) tross hormonspiral, valgte jeg å prøve å sette inn en ny for noen mnd siden. Ikke blødd en dråpe siden! Verdt et forsøk 🙂

    5. marthe: Haha!! Herlig..
      Nei jeg har ikke egentlig det. Har du satt inn kobberspiral da eller? Kanskje jeg skal vurdere det 😀 Hadde jo vært en ny verden ! Haha.

    6. Nei, prøvde bare en ny hormonspiral. Tenkte gi den en sjanse til, og det ser ut til å funka! En ny hverdag 😄

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg