Lakenskrekk!

– Du må sove innimellom du også, var det siste BT sa før han gikk å la seg i går kveld. 

Med malingskosten i hånden, svarte jeg et kort “Japp!”, men fortsatte å male, samtidig som jeg viste at jeg senere skulle gjøre en korrrektur av en tidligere skrevet artikkelen for avisen, og få besvart kommentarene på bloggen, så skulle jeg ta meg en dusj og etterpå føne det alt for mye håret. 

Klokken var halv to da jeg omsider kom meg i seng, og jeg vet godt at det ikke er en gunstig tid å legge seg på som småbarnsforelder. 

Jeg prøver hele tiden å late som jeg er et A-menneske, men vet så inderlig godt at jeg er et B-menneske av natur. Om jeg er litt opptatt i det mannen legger seg i 23-tiden, kommer jeg meg ikke i seng. Like herlig stiller jeg klokka til 06:45 neste morgen i håpet om å stå opp før barna dagen etter, i den evige troen på at jeg er et A- menneske som elsker å stå opp tidlig.

Jeg har så seks vekkeklokker som ringer hvert femte minutt etter den første. Og i det alarmene uler i rommet fra 06:45 om morgen er det som om djevelen finnes i meg, den drar meg tilbake til søvnen og jeg forteller meg selv helt motstridene tanker enn hva jeg ellers mener i løpet av dagen. Jeg kan ikke fordra å sove over klokkene, og hver kveld sier jeg stille til meg selv – i morgen SKAL du stå opp til første alarm!!, men i det alarmen går forteller den sammen stemmen, – du må ikke stå opp nå, du må ikke finne på å stå opp nå!! Vent til neste alarm, det er bare fem minutter til. 

Almanakken har vært proppet den siste tiden, kolleksjonen skulle gå fra tegninger til ferdigsydde modeller, det har vært møter her og der, og jeg har presset inn litt mer jobb i avisen. 

I kveld kan endelig roen senke seg, for i kveld er det ikke et jag som henger over meg. Ikke før i morgen. Så i kveld kan jeg endelig få tid til å være på jentenes soverom og pusse opp til deres glede. 

Og kanskje klarer jeg å komme meg i seng før klokken har passert midnatt?! 

 

 

11 kommentarer
    1. Godt tips for å stå opp til første alarm er å bare ha en alarm. Litt skummelt i starten, men det er verdt det. Og du kan jo sette på en alarm for når du må legge deg senest. Jeg er ett av de menneskene som liker å være oppe sent og stå opp tidlig (innafor rimelighetens grenser), haha! Funker ikke alltid det, men kan jo late som :’)

    2. Hahaha det der er som å lese en beskrivelse av meg selv! Uansett hvor lite jeg har sovet og hvor trøtt jeg er når jeg kommer hjem fra jobb – etter kl 22 er jeg lys våken og klar for action. Og prøver å lure meg til at jeg er A-menneske hele tiden. Kanskje om vi hadde flyttet til Australia hadde vi blitt A-mennesker? Jeg er hvertfall våken når folk på den andre siden av jorden er det haha!
      Takk for en fin blogg!

    3. Hei, høres kjent ut dette. 🙂 Har måtte bestemme meg for at jeg skal legge meg senest ved midnatt hver kveld. Det fungerer som regel, men ikke alltid 😉 Noen ganger blir det litt over. Trenger ikke så masse søvn, men blir sliten etterhvert utover i uka om det blir mange 5 timers netter..Vil stå opp kl 6, men er vel sjelden oppe før 7..

    4. Du har en kjempe fin blogg 🙂 Leser den hver dag. Er så gøy å se at du for til så mye. Spesielt for jentene dine, og ikke minst for deg selv ogsÅ:) Stine du MOTIVERER meg 🙂 Jeg er en fan, og har troa på deg <3
      Fikk du stått opp på den første ringinga?:)

    5. Michelle Lassoued: Så koslig å høre 🙂 <3 Tusen takk!

      Hihi, jeg husker ikke hva jeg gjorde daget etter dette innlegget, men i dag våknet jeg ikke av alarmene :O! Haha

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg