Når alt skjedde i går

Det er mange begreper som skal læres – lang og kort, stor og liten, lys og mørk – og det er ikke alltid det er like enkelt å skille antonymene i fra hverandre. En mørk lilla sokk, kan gjerne være lys lilla, en lang pinne kan være en kort en osv. Men aller vanskeligst er det å plassere tidsbegreper på rett plass. 

– Mamma, jeg datt ned i doen, i går, sa hun da hun satte seg på doringen 

– Det var ikke helt i går, det er faktisk ganske lenge siden, svarte jeg 

– Mamma, jeg fikk sår der, i går, sa hun å pekte på kneet sitt 

– Du har fått sår ja, men nå er det nesten helt borte fordi det er så lenge siden, det var ikke i går jenta mi, svarte jeg

– Mamma, jeg fikk denne i pakkekalenderen, i går, sa hun da hun tredde på seg den orange tightsen. 

– Du fikk den i pakkekalenderen ja, men det var før jul, så det er lenge siden, ikke i går, svarte jeg. 

– Mamma, vi kjørte traktor med pappa, i går, sa hun da en traktor brummet forbi huset. 

– ja, dere har kjørt traktor med pappa, men ikke i går, svarte jeg. 

– Tirsdag da, mamma? 

– Det var nok ikke på tirsdagen heller, svarte jeg 

– Mandag da, mamma!?

– Hehe, kanskje det var mandagen, men det som er riktig å si er: For litt siden, svarte jeg

– åååja.. Men Sol var på besøk her i går, mamma. 

– I påsken vennen, ikke i går.! 

– Speiltvillingene på Facebook – 

 

12 kommentarer
    1. Det er ikke alltid så lett nei. Nesten hver gang Olivia har et merke på kroppen eller kjenner at hun har vondt et sted sier hun “Jeg datt på veien!”
      Håper dere hadde en fin dag, i går 😉 Dere fikk gjort mye i hvert fall ;D

    2. Nåhh, skjønninger! Min lille er snart tre, og her er det mye som skal skje i morgen: julenissen kommer, vi får nytt påskeegg, hun skal sove hos tante og dra på ferie. Ligger an til å bli litt hektisk, med andre ord 😉

    3. Høres kjent ut. Niese på 3 år sier stadig i går, men storesøster på 5 retter henne hele tiden haha. “Det var ikke i går Sara, det er lenge siden!”

    4. Cathrine Narum: Hehe 🙂 Så morsomt, når de henger ser opp i ulike ting 🙂

      Haha, ja, jul, traktorkjøring og litt av hvert på bare en dag. Det er effektivt 🙂 Dagen var dog veldig fin, alle friske så langt 🙂

    5. Her er det omvendt. Alt skjer og skjedde i morgen :p Eks: jeg var på besøk hos tante i morgen osv. Og når jeg retter på hun og sier hun var der i går så sier hun bare -jada mamma! Og når hun snakker frem i tid så sier hun – skal vi dra til tante i over, over, over, over i morgen? :p

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg